Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کود شیمیایی برای کشاورزی کرمانشاهی ذخیره‌ شده است

ایانا_ گروه اخبار و رویدادها|| از زمان زلزله کرمانشاه به بعد، نگرانی‌های زیادی برای ادامه کار و زندگی روزمره در کرمانشاه به ویژه روستاهای اطراف آن که درصد تخریب بالایی هم داشته‌اند، وجود داشته است. سازمان جهاد کشاورزی این استان به نیابت از وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده تا کشاورزان به زندگی عادی برگردند و البته در این مسیر تنها هم نبوده و دیگر سازمان‌ها از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این مسیر همراه بوده‌اند. حالا با ساماندهی تا حد امکان امور روستایی، نهادهای مورد نیاز کشاورزی در این استان نیز تامین شده است. در همین راستا، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تامین برخی نهاده‌ها خبر داده و به یکی از خبرگزاری‌ها گفته است: کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان کرمانشاهی تأمین و ذخیره‌سازی شده است.

کود شیمیایی برای کشاورزی کرمانشاهی ذخیره‌ شده است

شهریار قاسمی این را هم گفته است: همچون سال‌های گذشته کود مورد نیاز کشاورزان استان کرمانشاه تأمین شده و از این لحاظ هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

او عنوان کرد: عمده مصرف کود در استان شامل کود اوره، فسفاته و پتاس است که بیشتر کود اوره از پتروشیمی‌های داخلی تولید می‌شود و بخشی از کودهای فسفات و پتاس وارداتی هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی در زمینه تأمین کود نقش دارند بیان کرد: کود به اندازه کافی در انبارها ذخیره شده و به تدریج در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

قاسمی گفت: کود مصرفی کشاورزان در مراکز دهستان براساس حواله و ثبت‌نامی که در سامانه کود انجام شده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی کود بین مراکز توزیع می‌شود افزود: هر ساله یک ماه قبل از کشت به تمام دهستان‌ها دستورالعمل توزیع کود ابلاغ می‌شود.

قاسمی افزود: توزیع کود، به دقت کنترل و رصد می‌شود و تیم‌های نظارتی متشکل از کارشناسان ستادی بر توزیع کود در سطح شهرستان‌ها نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 700 تن کود برای توزیع در شهرستان‌ها حمل می‌شود گفت: مصرف سالیانه کود استان کرمانشاه بیش از 150 هزار تن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید