Iranian Agriculture News Agency

گفت و گو با سرمربی تیم المپیک در آغاز نخستین اردوی آماده سازی

تیم امید با همدلی و حمایت همه جانبه موفق می شود

سرمربی تیم امید ایران گفت:روند انتخاب ما همچنان با دقت و با بررسی تمامی مسابقات ادامه خواهد داشت.

 تیم امید با همدلی و حمایت همه جانبه موفق می شود

به گزارش ایانا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال امید پس از پایان رقابت‌های آسیایی جاکارتا روز دهم مهرماه آغاز می شود و زلاتکو کرانچار عملکرد بازیکنان مورد نظرش را در این اردو زیر نظر می‌گیرد.

کرانچار در آستانه آغاز تمرینات تیم فوتبال امید ایران جهت حضور در المپیک 2020 به سوالات روابط عمومی فدراسیون فوتبال پاسخ داد.

-  آقای کرانچار در این اردو چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

اصلی‌ترین هدف ما در این اردو و خصوصا در مرحله نخست آزمایش تعدادی از بازیکنان است که با بررسی‌های صورت گرفته برای اولین بار دعوت کرده‌ایم و می‌خواهیم با میزان توانمندی و شایستگی‌های آنها بیشتر آشنا شویم. در مراحل بعدی به دنبال انتخاب نفرات نهایی و رسیدن به هماهنگی تاکتیکی مورد نظر خواهیم بود.

-  معیار انتخاب این بازیکنان چه بوده است؟

همانطور که پیش از این هم گفتم ما تلاش کردیم با تمامی مربیان لیگ های مختلف در ارتباط نزدیک باشیم و علاوه بر مسابقات و تمرینات که معیار انتخاب بازیکنان است از نظرات مربیانشان هم استفاده کرده‌ایم. دستیاران من این پروژه را به خوبی دنبال کرده‌اند. سهراب بختیاری‌زاده در برخی از استان ها مثل خوزستان و رضا شاهرودی در تهران در استان‌های دیگر به تمرینات تیم‌های مختلف سرکشی کردند و با مربیان گفت و گو داشتند. همچنین عملکرد این بازیکنان را در لیگ برتر و لیگ دسته اول به خوبی زیر نظر گرفتیم. همانطور که می‌بینید شاهد حضور بازیکنانی از سطوح مختلف هستیم که نشان می‌دهد انتخاب‌ها به صورت گسترده صورت گرفته است.

-  با توجه به تجربه بازی‌های جاکارتا بیشتر در کدام پست به دنبال بازیکنان جدیدی خواهید بود؟

یکی از مشکلات جدی ما در خط دروازه است. حتما به خوبی می‌دانید که امینی شرایط سنی لازم را برای حضور در این بازی‌ها نخواهد داشت. شهاب عادلی هم مصدوم شده و او را در اختیار نداریم. به همین دلیل در گروه نخست اردو که شامل بازیکنان جدید می شود از چند دروازه بان خوب و مستعد دعوت کردیم تا عملکرد آنها را به خوبی زیر نظر بگیریم. انتخاب دروازه بان برای ما اهمیت زیادی دارد و باید خیلی زود در این زمینه به نتیجه برسیم.

-  تقسیم بندی دعوت از بازیکنان به گروه‌های اول و دوم بر چه اساسی صورت گرفته است؟

هدف ما این بود که در گروه اول بیشتر بازیکنان جدید را دعوت کنیم و سعی کنیم با توانمندی های آنها آشنا شویم. در گروه دوم که تمرینات آنها از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود از بازیکنان حاضر در جاکارتا دعوت می شود و همینطور لژیونرهایی که در این رده سنی می توانند به ما کمک کنند و حضورشان بسیار تاثیرگذار است.

-  شما همیشه بر ضرورت بازی کردن بازیکنان امید در تیم های باشگاهی‌شان تاکید داشته‌اید، در این زمینه به چه نتایجی رسیده‌اید؟

ببینید این مسئله برای ما اهمیت زیادی دارد که بازیکنان مورد نظر بتوانند در تیم‌های خودشان بازی کنند. در این زمینه با مربیان باشگاهی صحبت کرده‌ایم و باز هم صحبت خواهیم کرد. اصرار نداریم که حتما این بازیکنان در ترکیب تیم خودشان فیکس باشند اما حداقل اگر به عنوان ذخیره هم وارد میدان شوند تجربه بیشتری کسب می کنند. این بازیکنان هم نیاز به تجربه بازی در لیگ دارند و هم باید در فرم بازی باشند که این اتفاق با همکاری مربیانشان می‌افتد. البته طبیعتا مربی تحت فشار قرار دارد و به دنبال نتیجه‌گیری است. من این شرایط را درک می کنم اما باور کنید می‌شود به این بازیکنان اعتماد کرد. حتما به یاد می آورید که در سپاهان به چند بازیکن جواب اعتماد کردم و فرصت دادم. بازیکنانی مثل مهدی شریفی، سرلک، علی کریمی و مرادمند. الان هم باید بگویم خیلی از بازیکنان فعلی تیم امید توان حضور در ترکیب تیم‌های اصلی خودشان را دارند و حتی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

-  بازیکنان مستعدی که هنوز فرصت حضور در اردوها را پیدا نکرده‌اند همچنان می‌توانند امیدوار باشند؟

قطعا همینطور است. روند انتخاب ما همچنان ادامه خواهد داشت و همکارانم در این زمینه به من کمک می‌کنند. می‌بینید که در همین لیست تنوع زیادی وجود دارد و از تیم‌ها یا حتی لیگ‌های مختلف بازیکنان زیادی را دعوت کرده‌ایم. این روند همچنان با دقت دنبال خواهد شد و همه بازیکنانی که فکر می‌کنند می‌توانند به ما کمک کنند باید به تلاش خودشان ادامه بدهند تا آنها را ببینیم و به اردوهای بعدی دعوت کنیم.

-  روز گذشته نشستی با اعضای کمیته فنی داشتید ، در این جلسه چه مواردی مطرح شد؟

طبق روال ابتدا گزارشی از مسابقات آسیایی جاکارتا ارائه کردیم و سپس مباحثی در خصوص برنامه‌ها و اردوهای تیم مطرح شد که امیدواریم تمامی این برنامه‌ها با حمایت کامل انجام شود. بر اساس مذاکراتی که صورت گرفت با حمایت مدیران و روسای فدراسیون همچنین کلیه اعضا در بخش های مختلف امیدواریم بتوانیم با تیمی قدرتمند در مسابقات انتخابی حاضر شویم و به نتیجه مطلوب برسیم.

من باور دارم که این تیم می‌تواند موفق بشود اما در این راه به همدلی و حمایت همه جانبه نیاز داریم تا بتوانیم هدفی بزرگ را محقق سازیم و فوتبال ایران را به المپیک برسانیم.

-  گفته می شود پسرتان هم به زودی سفری به ایران خواهد داشت.

دوره فوتبال پسرم تمام شده و او حالا به عنوان سفیر و نماینده فیفا به کشورهای مختلف سفر می‌کند. او تا یک ماه دیگر هم به ایران سفری می‌آید  و حتی در تمرینات تیم امید هم حاضر خواهد شد. به طور کلی او به ایران علاقه دارد. من و همه اعضای خانواده ام واقعا ایران را دوست داریم وبه این کشور احساس خاصی داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید