Iranian Agriculture News Agency

تولید پلتفرم جدید شرکت IBM در جهت بهبود کشاورزی:

نقش مهم هوش مصنوعی در پروسه مزرعه تا چنگال

اپلیکیشن جدید IBM به کشاورزان در تشخیص به موقع بیماری‌٬ نوع آفت٬ کاهش هزینه‌ها و افزایش سود کمک می‌…

وقتی نام هوش مصنوعی را می‌شنوید قطعا یاد استفاده از آن در مزراع کشاورزی نمی‌افتید. شرکت آی‌بی‌ام با معرفی اپلیکیشن Watson Decision به کشاورزان کمک می‌کند تا بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. در این پلتفرم از توانایی ‍پیشرفته آی‌بی‌ام در هوش مصنوعی٬ تحلیل داده‌ها٬ اینترنت چیزها٬ فضای ابری و اطلاعات هواشناسی به منظور تولید منبع جدید و قابل اطمینانی استفاده شده که تمام مراحل سیستم مزرعه تا چنگال را در بر می‌گیرد.

نقش مهم هوش مصنوعی در پروسه مزرعه تا چنگال

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت Percision Ag ٬ یک کشاورز همواره مسئولیت پیچیده تصمیم‌گیری را با در نظر گرفتن کمترین آسیب به محیط زیست بر عهده دارد. بمباران داده‌های اطلاعاتی بدست آمده از تجهیزات مزارع و حس‌گرهای محیط گاهی کشاورز را برای تصمیم‌گیری بر اساس غریزه خود یا با استفاده از تکنولوژی سنتی با مشکل روبه‌رو می‌کند. آی‌بی‌ام با معرفی هوش مصنوعی واتسون تمام داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به کشاورزان کمک می‌کند بر اساس تمام شواهد موجود تصمیمات مطمئنی بگیرند.

شرکت‌های مواد غذایی هم به موازات آن به دنبال راه‌هایی برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان به غذای با کیفیت و  سیستمی پایدارهستند. این نوآوری جدید آی‌بی‌ام شرکت‌های مواد غذایی را به کشاورزان متصل می‌کند تا بتوانند داده‌ها و شیوه‌های کشاورزی را بهتر کنترل کنند.

کشاورزان با استفاده از این اپلیکیشن آی‌بی‌ام می‌توانند داده‌های اطلاعاتی را ادغام و از نوع نگرش آن کمک بگیرند. روریک ‍پالمن٬ کشاورزی اهل نبراسکاست و دارای مزرعه‌ای به وسعت 4هزار هکتار می‌باشد. او ماهانه با یک ترابایت داده اطلاعاتی سر و کار دارد. کشاورزی در خانواده پالمن به سه نسل قبل برمی‌گردد. او می‌گوید: «تا امروز٬ هیچ‌کس نتوانسته تمام اطلاعات را در یک مکان جمع‌آوری کند. من ۴۰ تا اپلیکیشن مختلف کشاورزی روی موبایلم دارم. اما بعد از مدتی استفاده از آنها بی‌فایده است». پلتفرم جدید آی‌بی‌ام به پالمن این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تلفن همراهش مزرعه‌اش را با اطمینان کامل و خیالی راحت مدیریت کند.

استفاده از هوش مصنوعی قدرت جدیدی به پالمن و کشاورزان می‌دهد. آنها می‌تواند با استفاده از پهپادها از زمین ذرت خود فیلمبرداری کنند و با استفاده از تحلیل شناسایی بصری بیماری‌های گیاه یا آفت‌زدگی را تشخیص دهند. کشاورزان با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند به گیاه مریض نزدیک شوند و نوع آفت و یا بیماری را دقیقا تشخیص دهند. در مزرعه پالمن٬ هفته‌ای یکبار یک کارشناس برای کنترل آفت و بیماری به مزرعه سر می‌زند. اما حالا پالمن با یک عکس ساده می‌تواند فورا نوع آفت را تشخیص دهد و برای رفع آن اقدام کند. او می‌گوید: « می‌توانم به موقع اقدام کنم و مجبور نباشم منتظر کارشناس بمانم». این موضوع همچنین به کاهش هزینه‌ها و ضرر به محیط زیست کمک می‌کند.

این اپلیکیشن همچنین به حل مشکلات قبل از وقوع آنها کمک می‌کند. کشاورزان می‌توانند فاکتورهای مهمی مانند دمای خاک و میزان رطوبت آن٬ سلامت بذر٬ شناسایی خطر بیماری‌٬ میزان محصول و هشدارها را دریافت کنند. این موضوع به تصمیم‌گیری برای آبیاری٬ کاشت٬ سم‌پاشی٬ ایمنی کارگر٬ تجارت و کنترل بیماری‌ها کمک می‌کند.

یکی از چالش‌های بزرگ کشاورزان تشخیص زمان درست برای فروش محصولات است. قیمت‌ها همواره نوسان دارند و اطلاعات گیج‌کننده بسیاری وجود دارد. اپلیکیشن واتسون به درک این اطلاعات کمک می‌کند و بهترین زمان برای فروش محصول و افزایش سود را مشخص می‌کند. رسیدن به این اهداف بدون استفاده از این اپلیکیشن اگر امکان‌پذیر باشد ممکن است هفته‌ها طول بکشد. پالمن می‌گوید: «مدت‌هاست که منتظر چنین چیزی هستم. آی‌بی‌ام مستقل است. آنها نمی‌خواهد آفت‌کش یا تجهیزات کشاورزی بفروشند. به آنها اطمینان دارم».

این اپلیکیشن یکی از تلاش‌های آی‌بی‌ام برای بهبود کشاورزی است. تحقیقات این شرکت٬ پایه‌گذار موجی از نوآوری‌های بخش کشاورزی بوده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید