Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان

لارستان تنها قطب تولید سیب زمینی طرح استمرار در فارس

فرزاد قاسمی معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، از کاشت سیب زمینی طرح استمرار در روستای چاهنهر از توابع بخش مرکزی لارستان خبر داد.

لارستان تنها قطب تولید سیب زمینی طرح استمرار در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز،  قاسمی با اشاره به این‌که کار کاشت سیب‌زمینی در لارستان در دو فصل تابستان و پاییز انجام می‌شود، اظهار داشت: برداشت این محصول نیز در ماه‌های دی تا اسفند و همچنین فروردین تا اواخر اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: سیب زمینی طرح استمرار با هدف تامین محصول در بازار مصرف در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست، در این منطقه کشت می شود.

قاسمی تصریح کرد : 500 هکتار از زمین‌های شهرستان لارستان زیرکشت سیب‌زمینی طرح استمرار است که 95 درصد ارقام کشت شده در این مزارع رقم سانته بوده، تمامی مراحل کاشت تا برداشت به صورت مکانیزه صورت گرفته و همه مزارع سیب زمینی به روش قطره ای آبیاری می‌شود.

او با بیان این‌که سیب‌زمینی تولید شده در لارستان علاوه بر تأمین نیاز شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار به کشورهای همسایه صادر می‌شود، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 15 هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان تاکید کرد : روستای چاه‌نهر از توابع بخش مرکزی لارستان تنها تولیدکننده محصول سیب‌زمینی خارج از فصل در استان پهناور فارس است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید