Iranian Agriculture News Agency

وزیر خارجه عربستان در سازمان ملل مطرح کرد::

صلح خاورمیانه مستلزم تقابل با ایران است

عادل الجبیر: با آمریکا هم‌گام هستیم

وزیر خارجه عربستان با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که کشورش از استراتژی جدید آمریکا برای تعامل با ایران حمایت می کند.

صلح خاورمیانه مستلزم تقابل با ایران است

به گزارش ایانا به نقل از روزنامه عکاظ، عربستان، عادل الجبیر، وزیر خارجه این کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که عربستان از استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با ایران از جمله برنامه هسته‌ای، برنامه موشک‌های بالستیک و آنچه حمایت‌های ایران از تروریسم خواند، حمایت می‌کند.

وی مدعی شد که محقق شدن صلح و ثبات در خاورمیانه نیازمند مقابله با سیاست‌های توسعه‌طلبانه و تخریبی ایران است.

الجبیر در ادامه مدعی شد که رفتارهای خصمانه ایران نقض آشکار تمام معاهدات بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است که این امر باعث شد ایران در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار گیرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی پیش از این نیز در نشست گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای که در نیویورک برگزار شد، مدعی شد که این کشور جنگ یمن را انتخاب نکرده است.

او در ادامه ادعای خود افزود: ایران از توافق هسته‌ای برای تامین مالی شبه نظامیان و حوثی‌ها در یمن استفاده کرده است.

الجبیر مدعی شد که 2500 نیروی ایرانی و 10000 شبه نظامی شیعه در سوریه حضور دارد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه لفاظی‌های خود گفت: ایران حامی تروریسم است نه فقط از طریق حزب الله بلکه از القاعده نیز که آزادنه در سوریه رفت و آمد می‌کند حمایت می‌کند.

این مقام سعودی درحالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کند که کشورش مرزهای خود را به روی داعش باز کرد تا وارد عراق و سوریه شود و از آن حمایت مالی و تسلیحاتی کرد.

دولت ترامپ پس از اعلام خروج خود از برجام در ماه مه، بخش اول تحریم‌های خود علیه ایران را بازگردانده و مرحله دوم تحریم‌های آمریکا نیز از روز 13 آبان (۴ نوامبر) به اجرا گذاشته می‌شود و واشنگتن هدف خود را وارد کردن فشار مالی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی و به خصوص کاهش هرچه بیشتر درآمد نفتی ایران عنوان کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید