Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از استان فارس؛

حمایت‌ مالی از بخش کشاورزی رو به گسترش است

صندوق‌های شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در فارس به ۱۲واحد رسید

تعداد صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در فارس به 12 عدد رسید.

حمایت‌ مالی از بخش کشاورزی رو به گسترش است

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، جعفر صبوری پور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس، از گشایش سه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی در این استان، با حضور علیرضا اشرفی عضو هیئت مدیره و داریوش اعرابی، مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، خبر داد.

صبوری‌پور تصریح کرد: این صندوق ها با مشارکت شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی فارس و در شهرستان‌های فیروزآباد، جهرم و اقلید گشایش یافت.

او با اشاره به این‌که هر کدام از صندوق‌‌های مذکور با سرمایه اولیه 10 میلیارد ریالی شروع به کار کردند، افزود: تعداد سهام‌دار در صندوق شهرستانی فیروزآباد 1067 نفر ، صندوق شهرستانی جهرم 724  نفر و صندوق شهرستانی اقلید 953 نفر است.

این مقام مسئول افزود: گسترش 19 صندوق شهرستانی حمایت از توسعه کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس در سال جاری قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا 3 سال آینده، تمام شهرستان های استان از صندوق شهرستانی بهره‌مندشوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این‌که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، یکی از راهکارهایی است که با مشارکت دولت و بهره برداران بخش کشاورزی برای افزایش سرمایه در این بخش اتفاق می افتد، خاطر نشان‌کرد: دانش، تکنولوژی و سرمایه سه ضلع مهم تولید پایدار در بخش کشاورزی است و نقش سرمایه در این سه ضلع از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که کشاورز با سرمایه می تواند کسی که دانش خوبی دارد را جذب و تکنولوژی خوبی را تهیه کند.

صبوری‌پور تاکید کرد: در فارس علاوه بر صندوق استانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، 3 صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان، یک صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و 7 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های نی ریز، سپیدان، مهر، فراشنبد، فیروزآباد، جهرم و اقلید فعالیت دارد.    

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید