Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه امور عشایری استان سمنان:

تعاونی‌های عشایری سمنان نیازمند حمایت مالی هستند

مدیرعامل اتحادیه امور عشایری استان سمنان گفت: تعاونی های این استان برای بهره برداری کافی به حمایت مالی بیشتری نیاز دارند.

تعاونی‌های عشایری سمنان نیازمند حمایت مالی هستند

به گزارش ایانا سید علی اکبر شاهورانی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای عشایری سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری، به ایرنا افزود: براساس قانون تعاونی ها باید سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشند اما حمایت از تعاونی های عشایری استان سمنان در حد انتظار نیست.
وی ادامه داد: 13 تعاونی عشایری در استان سمنان وجود دارد که به عنوان بازوی قوی در کنار سازمان عشایری فعالیت دارد.
مدیرعامل اتحادیه امور عشایری استان سمنان اظهار داشت: عشایر تنها 2 درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند اما 30 درصد گوشت این استان را تامین می کنند.
وی یادآورشد: در شرایطی که خشکسالی عشایر را دچار چالش کرده ضرورت دارد قانون تاخیر در بازپرداخت تسهیلات در سمنان اجرایی شود.
شاهورانی، استفاده از ظرفیت تعاونی ها را فرصتی خوب برای عرضه محصولات عشایری برشمرد.
مدیرعامل اتحادیه امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: عشایر استان سمنان در کوچ پاییزه به 40 هزار تن علوفه نیاز دارد و تامین این میزان علوفه نیازمند برنامه ریزی است و تعاونی های عشایری آمادگی دارند در تامین علوفه همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری استان سمنان سه هزار و 181 خانوار و دام عشایری یک میلیون و 70 هزار راس دام سبک است.
٣٥ میلیون هکتار مناطق ییلاقی و قشلاقی در اختیار عشایر قرار دارد و تولید ٣٥ درصد صنایع دستی و ٤٠٠ هزار تن گوشت و شیر از سوی عشایر انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید