Iranian Agriculture News Agency

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایانا:

آقای روحانی دفاع جانانه‌ای از مطالبات به حق مردم کرد

دادخواستی در مظلومیت ملت ایران و علیه آمریکا صادر شد؛ افشاگری آقای روحانی بی‌سابقه بود

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایانا درباره صحبت‌های دیشب آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آقای روحانی دراین مجمع دفاع جانانه‌ای از مطالبات به حق مردم کرد.

آقای روحانی دفاع جانانه‌ای از مطالبات به حق مردم کرد

 کنعانی‌مقدم افزود:باید به آقای روحانی تبریک گفت؛‌ چون به‌عنوان وکیل مدافع ملت ایران توانست در این مجمع دادخواستی در مظلومیت ملت ایران و بر علیه  آمریکا و رژیم صهیونیستی صادر کند.

او تاکید کرد: رئیس‌جمهوری در این مجمع همچنین دفاع جانانه‌ای از مطالبات به حق مردم کردند و در مقابل هیئت منصفه‌ای که اگر منصف باشند، می‌توان  آمریکا و رژیم صهیونیستی را  به‌‌عنوان متهمان اصلی  در برهم زدن صلح و امنیت جهانی  محکوم کرد.

به گفته کنعانی‌مقدم، بیانات آقای روحانی هم از روی عزت و هم از روی شجاعت بود ضمن‌اینکه مصلحت‌ها را هم در نظر گرفت.

این فعال سیاسی تاکید کرد: دادخواست آقای روحانی دراین مجمع هم در چهارچوب حقوق بین‌الملل و هم در مسیر دفاع ازحقوق بشر بود.همچنین ایشان در رابطه با منشور سازمان ملل واقعیت‌هایی را بیان کردند که  قائدتا آمریکا به دنبال این بوده است که سازمان ملل را تحت مدیریت خود قرار دهد اما افشاگری  آقای روحانی در جلساتی که تاکنون بوده بی‌سابقه  است.

کنعانی‌مقدم اضافه کرد: اگر این موضوع  برای جامعه جهانی روشن شود، خواه ناخواه مقاومت دربرابرزیاده‌طلبی‌های آمریکا و افشاگری دربرابر توطئه‌هایی که در آمریکا علیه صلح جهانی  شکل می‌گیرد، می‌تواند مانع خوبی برای مقابله باشد.

او گفت: درعین حال که آقای روحانی درهای صلح و امنیت را با هم باز کرد، از جهان هم دعوت کرد برای ایجاد صلح وامنیت جهانی ورود پیدا کنند. علاوه براین؛‌ ایران هم استقبال کرد بحث امنیت جمعی خلیج فارس در چهارچوب رژیم حقوقی که در خزر هم مطرح شده بتواند راهکار جدی  برای مقابله باتهدیدها و تحریم‌ها باشد.

این فعال سیاسی در پایان این را هم توضیح داد: به‌نظر می‌رسد اگر آمریکایی‌ها عقلی داشته باشند سعی می‌کنند به برجام بازگردند و به تعهدات خود عمل کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید