Iranian Agriculture News Agency

نشست خبری پیش از داربی ۸۸

برانکو: دربی سرنوشت تیم‌ها را به ناگهان تغییر می‌دهد

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، عصر فردا (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی مهمان اسقلال تهران است.

برانکو: دربی سرنوشت تیم‌ها را به ناگهان تغییر می‌دهد

به گزارش ایانا به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: شادم از این که این تعداد خبرنگار در نشست خبری حضور دارد که نشان می‌دهد دربی چقدر مهم است و هوادارانمان چقدر به آن اهمیت می‌دهند. مفتخرم که جزئی از این دربی هستم.

او افزود: قشنگ‌تر از این در فوتبال نیست که جزئی از یک دربی بزرگ باشید و بعد هم بخواهید با السد بازی کنید. من می‌خواهم این شادی را به بازیکنانم منتقل کنم تا از بازی لذت ببرند و با نشاط و انگیزه بازی کنند. ما به این خاطر این همه کار می‌کنیم و از بخش‌هایی از زندگی‌مان می‌زنیم. آن چیزی که باعث خوشحالی من است این است که تاکنون با استقلال دربی‌های خوبی بازی کردیم و امیدوارم فردا بازی خوبی ارائه دهیم. در یک  فضای خوب که باید بابت آن از هوادارنمان تشکر کنم، بازی می‌کنیم. امیدوارم به همراه هواداران استقلال یک نمایش خوب ورزشی را داشته باشیم.
سرمربی پرسپولیس گفت: دربی بازی خاصی است و کسی مصدوم و خسته در آن نیست. در این بازی مهم نیست کدام تیم کجای جدول است و همیشه نتیجه نامشخصی دارد. بازی‌ای که بازیکنان تصمیم‌گیرنده نتیجه آن هستند. درباره تیم خودم، همه در پروسه تمرین حضور داشتند و همه سالم هستند. تنها کسی که نمی‌توانم روی آن حساب کنم، ربیع‌خواه است که او هم به تمرینات طبیعی تیم پیوسته اما نمی‌تواند در رقابت با نفرات اصلی باشد. انتظار استادیوم پر از تماشاگر را دارم.
برانکو در ادامه درباره حضورش در هفت دربی و این که دربی‌هایی که او حضور داشته به ندرت به تساوی کشیده شده است، بیان کرد: من باید صحبت‌های شما را اصلاح کنم. من دوست ندارم ببازم و فقط دوست دارم ببرم. البته باخت جزئی از بازی است. تا وقتی من در پرسپولیس هستم، تیمم برای برد مقابل هر تیمی از استقلال تا السد به میدان می‌رود. البته می‌دانم این همیشه شدنی نیست اما این فلسفه پرسپولیس است و هوادران از ما انتظار دارند. ما الان به خاطر هواداران اینجا حضور داریم.
او در پاسخ به این سوال که دربی مهم‌تر است یا بازی با السد گفت: مهم‌ترین بازی همیشه بازی پیش‌رو است. همان طور که به وقتش بازی با سپیدرود مهم‌ترین بازی است. تازه بعد از بازی با استقلال به بازی با السد فکر می‌کنیم. در سبک من بازی بعدی مهم‌ترین بازی است.
سرمربی پرسپولیس درباره استفاده از بازیکنان جوانی مانند آدام همتی به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات، توضیح داد: در طی یک سال پنج ملی‌پوش از دست دادیم. در ابتدای فصل هم عرض کردم که به تیم حاضر اعتقاد دارم؛ تیمی که به نحوی با امید عالیشاه و نوراللهی و بشار تقویت شد. چند بازیکن جوانمان هم از این که هستند، بهتر خواهند شد و هیچ ترسی از بازی‌ها ندارم و بهتر و محکم‌تر از پارسال بازی می‌کنیم. این را نشان دادیم اما شاید بازی‌ها را به آسانی نبریم اما شانس‌های گل زیادی ایجاد می‌کنیم.
او افزود: نحوه صعودمان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان را دیدید. به بازیکنان و کادرفنی‌ام افتخار می‌کنم. خوب است که تیم را با بازیکنان تازه نفس تقویت کرد اما اگر کار مرا دنبال کرده باشید، هیچ وقت بیشتر از دو یا سه بازیکن جدید جذب نکردم. بازیکنانی هم بودند که جایگاه بزرگی نداشتند مانند همتی، انصاری و ربیع‌خواه. شاید همیشه پیروز نباشم اما چیزی که برای من مهم است، این است که بازیکنانم هرگز و هرگز فاکتورهای مورد نیاز مانند تلاش و جنگیدن را فراموش نکنند. مطمئنا فردا هم تمام تلاششان را می‌کنند و با قلبشان به زمین می‌آیند. شما گلی که از الدحیل خوردیم را دیدید اما خود آن‌ها هم نفهمیدند چطور گل زدند.
برانکو درباره تغییر تاکتیکی تیمش برای بازی فردا و این که آیا با تهاجمی‌ترین ترکیب راهی زمین می‌شود گفت: فردا نه می‌خواهیم و نه حق داریم که مصلحت اندیشی کنیم. مصلحت اندیشی به خودمان ضربه می‌زند. بازیکنانمان با تمام توان در تمرین نشان دادند که انگیزه و شوق بازی دارند. باز هم تکرار می‌کنم که پرسپولیس تهاجمی بازی خواهد کرد اما تمام فازهای بازی را در نظر می‌گیرد. با این حال فلسفه ما بازی تهاجمی و میل به پیروزی است.

او درباره تعویضی که در بازی مقابل سپیدرود منجر به پیروزی پرسپولیس شد و این که فردا هم شاهد آن خواهیم بود، گفت: می‌توان به صورت مختلف تفسیر کرد. بازیکنان حاضر در نیمکت سال گذشته شانس زیادی برای بازی نداشتند مانند علوان زاده، همتی و مصلح. به این خاطر که ما قهرمان کشور هستیم و راحت نیست که به ترکیب اصلی قهرمان کشور راه پیدا کنید. شانس پیدا کردن بازی راحت نیست. نسبت به موقعیت‌هایی که داشتیم این بازیکنان شانس‌های مختلفی داشتند. این بازیکنان انگیزه‌های زیادی دارند و دیدید آدام با حداکثر توان و انگیزه به بازی آمد. همان طور طاهرخانی که یک دقیقه و نیم به زمین آمد اما با شوق بازی کرد و مثل گلوله به زمین آمد. چه یک دقیقه و چه ۹۰ دقیقه بخواهند بازی کنند، به آن احترام می‌گذارند.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا تیمش در بازی فردا تیم برتر خواهد بود؟ توضیح داد: من نظرسنجی‌ها را می‌شنوم که درباره نتیجه بازی فردا به ما اولویت می‌دهند. ما از این ایده فرار نمی‌کنیم که دلمان می‌خواهد برنده بازی شویم اما خودتان استقلال را دیده‌اید که در دو بازی اخیر مقابل السد و نساجی در یک سطح قابل انتظار بازی کرد. استقلال بازیکنان زیاد و با کیفیتی جذب کرده اما نیاز به زمان دارد. خودتان دیدید که در سه بازی اخیر، استقلال نسبت به ابتدای فصل رشد کرده است. باز تکرار می‌کنم، هرگز و هرگز هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که برنده دربی است.
برانکو درباره احتمال نیمکت‌نشینی عالیشاه هم گفت: من ترکیب استقلال را می‌دانم. ترکیب خودمان را هم می‌دانم اما فردا خواهیم دید که چه کسی بازی می‌کند. شاید تردید داشته باشم و همین موضوع هم در استقلال وجود دارد. ما خودمان را به خوبی می‌شناسیم و سورپرایزی در بازی فردا نخواهد بود. می‌خواهید بپرسید فردا چه کسی هم پنالتی می‌زند؟

او درباره تغییرات کمی که در ترکیب پرسپولیس وجود دارد و کمتر مصدوم شدن بازیکنانش هم گفت: از سوالتان تشکر می‌کنم. یکی از اصول بنده و اصول مربی‌گری این است که یک تیم باید استاندارد شود. در تیم من یک بازیکن به سختی وارد ترکیب می‌شود و همان طور به سختی از ترکیب خارج می‌شود. "بزنم به تخته" چهار، پنج ماه است که مصدوم نداشتیم و اگر مصدومیت احتمالی هم بوده، مساله‌ای طبیعی بوده است. دلیل اصلی آن تمرینات خوب فیزیکی بازیکنانم بوده و تمریناتی که برای جلوگیری از مصدومیت انجام داند. متوجه شدید که بازیکنانم فشار را به خوبی تحمل می‌کنند که در بازی با الدحیل دیدید. همان طور مقابل سپیدرود که باعث شد به آن‌ها افتخار کنم. این که پس از تخلیه انرژی مقابل الدحیل چنین بازی‌ای انجام دادند قابل تحسین است.
او همچنین گفت: داربی بازی‌ای است که ممکن است سرنوشت تیم‌ها را به ناگهان تغییر دهد. ما فردا انتظار استقلال با انگیزه‌ای را داریم که شش ملی‌پوش دارد اما ما تنها بشار و بیرانوند را به عنوان ملی‌پوش داریم.
برانکو در پایان درباره انتخاب مودریچ به عنوان بهترین بازیکن دنیا هم گفت: به عنوان یک کروات و مربی سابق مودریچ، خوشحالم که به سطحی رسید که به حاکمیت رونالدو و مسی خاتمه داد و در ۳۳ سالگی بهترین بازیکن دنیا شد. همین طور خوشحالم که دالیچ بین سه مربی برتر دنیا بود. او هفت سال بازیکن من بود و دوران ورزشی‌اش را به عنوان مربی خیلی خوب ادامه داد. ما کروات‌ها خیلی به او افتخار می‌کنیم.
 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید