Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از ترکیب جدید فیلم ها

سینماها از امروز میزبان پنج فیلم جدید

با گذر از ایام عزاداری ماه محرم، اکران فیلم ها از روز یکشنبه یکم مهر در غیبت کمدی ها آغاز شد و از امروز دو کمدی کنار گذاشته شده به همراه پنج فیلم دیگر روانه پرده می شوند.

سینماها از امروز میزبان پنج فیلم جدید

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا،فیلم های کمدی «هزارپا» و «دم سرخ ها» پس از دو هفته از امروز اکرانشان را پی می گیرند. این در حالی است که «هزارپا» با کسب عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بعد از 11 هفته به فروش بیش از 35 میلیارد تومان رسیده است. «دم سرخ ها» هم بعد از هفت هفته با فروشی در حدود 2میلیارد و چهارصد میلیون تومان کمدی نه چندان خوش شانس امسال بود.

تنگه ابوقریب

«تنگه ابوقریب» پس از 44 روز نمایش تاکنون چهار میلیارد و 333 میلیون تومان فروش داشته است.

«کاتیوشا» هم حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان فروش داشته است.«دارکوب» هم بعد از 84 روز حدود دو میلیارد و 324 میلیون تومان فروخته است.

«شعله ور» هم پس از 37 روز نمایش به تازگی یک میلیاردی شده است.

«همه چی عادیه!» نیز پس از 37 روز گیشه 290 میلیون تومانی داشته است. 

مجموع فروش «داش آکل» نیز به 300 میلیون تومان رسیده است.

«پشت دیوار سکوت» مسعود جعفری جوزانی هم تاکنون حدود 150 میلیون تومان فروخته است.

«آخرین بار کی سحر را دیدی؟ » فرزاد موتمن هم بعد از چهار هفته 151 میلیون تومان فروخته است.

«یک کیلو و بیست و یک گرم» که بیش از دو هفته روی پرده است،تنها 60 میلیون گیشه داشته است. 

«چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی هم بعد از دو هفته 38 میلیون فروش داشته است.

اما پنج فیلم «سوفی و دیوانه» مهدی کرم پور، «عرق سرد» سهیل بیرقی، «جاده قدیم»منیژه حکمت، «هشتگ» رحیم بهبودی فر و «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی از امروز روی پرده می روند.

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

«مغزهای کوچک زنگ زده» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی سعید سعدی محصول سال 96 است و در جشنواره فیلم فجر سال گذشته پارسال در 11 رشته کاندیدای دریافت سیمرغ شده بود که در 4 رشته‌ توانست این سیمرغ را کسب کند و علاوه بر آن توجه بسیاری از تماشاگران و منتقدان را به خود جذب کند. این فیلم به مقوله پخش و توزیع مواد مخدر در ایران می پردازد و در خلاصه داستان آن آمده است: میگن اگه چوپان نباشه گوسفندا تلف میشن یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن چون مغز ندارن، هرکسی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز.

نوید محمدزاده، فرید سجادی‌حسینی، فرهاد اصلانی، علی علایی، نازنین بیاتی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی، لادن ژاوه‌وند، مهیار راحت‌طلب، مهرداد بهاالدینی، اشکان حسن‌پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، منصوره ایلخانی، مهران ملکوتی، صفر محمدی و محمود کیان از جمله بازیگران این فیلم بوده اند. فیلمیران پخش این فیلم را به عهده دارد.

جاده قدیم

«جاده قدیم» هم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت سال گذشته با بازی چون مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی، هدی زین العابدین و پرویز پورحسینی ساخته شد. فیلم در بخش سودای سیمرغ فجر پارسال هم شرکت داشت، اما توفیقی کسب نکرد.

در خلاصه قصه فیلم آمده:در شب سال نو مینو به خانه باز نمی‌گردد.

هشتگ

فیلم سینمایی «هشتگ» به کارگردانی و نویسندگی رحیم بهبودی فر و تهیه کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی یک کمدی خانوادگی است و نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما بیژن بنفشه خواه، حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر، ارسلان قاسمی و امید روحانی با حضور محسن ملکی و سیدجواد هاشمی بازی داشته اند و آرتین پشنگ، امیرعلی نیازی، محمدمهدی احمدی و ثنا کیانی بازیگران کودک و نوجوان فیلم بوده اند.

فیلم سینمایی سوفی و دیوانه آخرین ساخته مهدی کرم پور است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: من مست و تو دیوانه / مارا که برد خانه صدبار تو را گفتم / کم خور دو سه پیمانه.

امیر جعفری، به آفرید غفاریان، محمدرضا شریفی‌نیا، سیامک صفری، الهه حصاری و سعید امیرسلیمانی بازیگران این فیلم بوده اند.

فیلم فضایی فلسفی و فکورانه دارد و مملو از دیالوگهای شاعرانه و عرفانی است. پخش فیلم به عهده فیلمیران است.

عرق سرد

اکران «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی هم از امروز آغاز می شود.

تمامی بازیگران این فیلم در جشنواره‌ فیلم فجر پارسال کاندیدای دریافت سیمرغ شدند. همچنین امیر جدیدی و سحر دولتشاهی برای بازی در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش  مکمل زن شدند.

باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی،هدی زین‌العابدین و سحر دولتشاهی بازیگران اصلی «عرق سرد» بوده اند.

قصه فیلم درباره‌ ممنوع الخروج کردن یک فوتبالیست زن توسط شوهرش است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید