Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی استانداری قزوین اعلام کرد:

جذب 590میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: تاکنون بیش از 590 میلیارد ریال تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در بخش کشاوررزی این استان جذب شده است.

جذب 590میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، حمیدرضا تبسمی افزود: بر همین اساس؛ بیش از140  درصد  تسهیلات حمایت از  توسعه و ایجاد اشتغال  پایدار مناطق روستایی و عشایری  در بخش کشاورزی  جذب شده است .

تبسمی تصریح کرد: تاکنون 195طرح با اعتباری به مبلغ 708 میلیارد ریال در بانک های عامل  قرارداد منعقد  شده که از این میزان 174 طرح با اعتباری به مبلغ 590 میلیارد ریال موفق به جذب تسهیلات شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارافرینی امید پرداخت می شود افزود : بانک کشاورزی با پرداخت 348 میلیارد ریال به 114 واحد تولیدی  رتبه اول را درپرداخت تسهیلات پایدار مناطق روستایی دارا می باشد.

تبسمی افزود: شهرستان بوئین زهرا با معرفی 38 واحد تولیدی و دریافت 191 میلیارد ریال بیشترین تسهیلات را در بین شهرستانهای استان دریافت کرده است.

او هدف از پرداخت این نوع تسهیلات را؛ حمایت از توسعه وایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عنوان کرد.

به گفته وی؛  با اعطای این میزان تسهیلات؛ پیش بینی می شود 922 شغل جدید در استان ایجاد شود.

تبسمی رسته‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی را؛ کشت زعفران وگیاهان دارویی، پرورش دام سبک وسنگین، پرورش و فراوری طیور و زنبورعسل، شیلات وآبزیان، کشت نهال و بذر، صنایع غذایی وتبدیلی تکمیلی کشاورزی، بسته بندی میوه وسبزی و نان برشمرد .

وی خاطرنشان کرد :  متقاضیان واجد شرایط جهت بهره مندی از این نوع تسهیلات می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید