Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس مطرح کرد؛

توسعه گردشگری روستایی با استفاده از ظرفیت آیینی

مدیر اداره امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، گفت: پرداختن به آیین و سنت‌های اصیل و ریشه‌دار فرهنگی علاوه بر انتقال مفاهیم و داشته‌های فرهنگی به نسل جدید و ماندگاری آنها، جاذبه‌های خاصی داشته که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری مدنظر قرار گیرد.

توسعه گردشگری روستایی با استفاده از ظرفیت آیینی

به گزارش ایانا، سید کمال پاک فطرت، در جمع دهیاران روستاهای فارس افزود: شیوه عزاداری و مجالس عزای امام حسین، با اعتقادات مردم روستاها و مناطق گره خورده که در روستاها با شور و حال و آداب خاصی همه ساله برپا می‌شود و  معرفی آداب خاص هرنقطه مضاف بر همه جوانب اعتقادی و مذهبی از جنبه‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

پاک فطرت اظهار کرد: به طور خاص این عزاداری‌ها فرصت خوبی است برای جلب گردشگران جهان اسلام و کسانی که مسائل فرهنگی و باورهای دینی برایشان جذاب است.

پاک‌فطرت درباره برنامه‌های دفتر روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: تسهیل و پیگیری تسهیلات اشتغال روستایی، برپایی نمایشگاه‌ها در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف و نیز  کمک به فراهم کردن امکانات ارتباطی برای تسهیل زندگی و رونق کسب و کار روستایی از مهمترین برنامه این دفتر بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید