Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از دیدنی‌های گردشگری در پاییز

معجزه‌ی پاییز را فقط در این 4 نقطه‌ی ایران ببینید

تابستان هم کوله بار بست و رفت .رفت تا شاید موج گرما و ترافیک‌های سفر را با خود ببرد.ترافیکی که هر هفته مسافران زیادی را با خود سلانه سلانه به مناطق سرسبز شمال کشور می‌کشاند تا شاید لحظات زیبایی بیافریند. با آمدن مهر نوع مسافران هم با تغییر فاحش طبیعت تغییر می‌کند.کسانیکه بار سفر می بندند تا به تماشای برگ ریزان پاییز بروند.بروند تا شاید رگبار ناگهانی باران آنها را در آغوش بگیرید و دمی فارغ از هیاهوی این روزها، شادی را دوباره تجربه کنند. دیدن زیبایی پاییز فقط و فقط به دیدن برگریزان خلاصه نمی‌شودکه گم شدن در دل بیابان بیکران جلوگاه بی پایان پاییز است.پاییز گردان خوب می دانند که این حس را کجا و چطور تجربه کنند .اما واقعا مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران کجاها هستند؟

معجزه‌ی پاییز را فقط در این 4 نقطه‌ی ایران ببینید

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایانا، تجربه یکبار سفر پاییزی در کویر به شما انگیزه می‌دهد تا این هر ساله در پاییز به دنبال این حس غریب باشید و ناخوادگاه دلتنگ تنهایی دلنشین این وسعت بی‌پایان شوید. از جمله کویرهایی هم که به شما پیشنهاد می‌کنیم، کویر مرنجاب و مصر و جندق هستند.

جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق، از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می‌شود.کویر جندق به سمت کویر ریگ‌جن در نزدیکی جندق منتهی می‌شود. همانطور که می دانید، ریگ جن به مثلث برمودای ایران معروف شده است و ویژگی‌‌های خاصی دارد . به همین دلیل بهتر است که با کسی که با این کویر آشناست به این کویر بروید.

اولسبلانگاه زیبا و مخوف

یکی از زیباترین مناطق پاییزی در ایران وجود دارد، ییلاق اولسبلانگاه ،منطقه ‌ای در ارتفاعات ماسال در مسیر راه خلخال است که نام نسبتا عجیب و غریبش  این منطقه را مرموز جلوه می دهد. در گویش محلی معنی اولسبلانگاه یعنی جایگاه بلندی که در آن درخت ممرز می ‌روید. اینجا بسیار زیباست  و از جمله مسیرهایی است که در پاییز رفتنش حس پاییز‌گردی را به زیبایی القا می‌کند.این منطقه ییلاقی دارای مراتع بسیار زیادی است و خانه‌ های موجود در این ییلاق اکثرا از چوب ساخته شده‌اند. اولسبلانگاه در زمان تقریبا خالی از سکنه است. اما در پاییز بسان تابلوی نقاشی می درخشد.اولسبلانگاه محل دفن  میرزا کوچک خان جنگلی  است و در فاصله ی ۳۰ کیلومتری ماسال قرار گرفته است.

 

paiez

 

یوش،پیچ و خم دلنشین برگها

در فصل پاییز یوش ،زادگاه نیما را فراموش نکنید. وقتی که از سمت یوش بلده به سمت نور می روید، این مسیر  دریچه ای به دنیایی دیگر است. تا به حال شنیده اید که کسی بگوید فقط برای دیدن مسیری خاص به سمت مقصدی راه افتاده است؟ مسیر یوش به نور یکی از یباترین راه هایی است که در پاییز می توانید به سمت آن بروید. این مسیر دارای جاده‌ ای کوهستانی اما آسفالت است که پر از تپه، دره، درخت و روستاهایی با بام‌ های شیروانی است.به خاطر داشته باشید که یوش در فاصله ی ۱۰۵ کیلومتری جنوب آمل قرار گرفته است.

لاویج،جوشان املاح  معدنی

روستای لاویج، در واقع روستایی است که دور تا دورش را کوه‌ های البرز گرفته است و دارای طبیعتی بسیار بکر و کم ‌نظیر در خود است.طبیعت این منطقه به این صورت است که در فصل بهار کوه‎‌هایش پوشیده از درختانی سبزرنگ می ‌شوند و همین درخت‌ها و طبیعت سبز در فصل پاییز همگی به رنگ نارنجی و طلایی در می‌آیند و زیبایی منطقه را چندین و چند برابر می‌کنند. آب گرم لاویج در دامنه‌ کوه‌‌های قسمت شرقی لاویج به بیرون می‌‌جوشد. این آب ‌گرم دارای املاح معدنی و گوگردهای فراوانی است که برای امراض پوستی و دردهای مفصلی، کمردرد، پادرد و مهم ‌تر از همه برای تمدد اعصاب بسیار مفید است.

پدیدآورنده: مهشید فرجی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید