Iranian Agriculture News Agency

نیروی انتظامی با کمپ‌های غیرمجاز برخورد کند

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه نیروی انتظامی و قوه قضائیه مسئول برخورد با کمپ‌های غیرمجاز هستند، گفت: در این کمپ‌ها از سگ‌های وحشی در فرایند درمان استفاده می‌کنند.

نیروی انتظامی با کمپ‌های غیرمجاز برخورد کند

فرید براتی سده با اشاره به اینکه برخورد با کمپ‌های غیرمجاز در سطح کشور به عهده نیروی انتظامی و قوه قضائیه است، اظهار کرد: در جلسه‌ای که چندی پیش با حضور وزیر کشور، نماینده دادستانی کشور،ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌ها برگزار شد بر برخورد با این کمپ‌ها تأکید شد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه نیز خانواده‌هایی که بنا دارند برای درمان به کمپ‌ها مراجعه کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که حتماً به کمپ‌های مجاز و مجوزدار از سوی سازمان بهزیستی مراجعه کنند که در این زمینه می‌توانند با ورود به سایت سازمان بهزیستی و یا ادرات این سازمان در سطح کشور از فعالیت کمپ‌های مجاز اطلاعات لازم را کسب کنند.

براتی سده با بیان اینکه هموطنان می‌توانند از طریق شماره تماس 09628 (خط ملی اعتیاد) اطلاعات کمپ‌های مجاز را نیز دریافت کنند، گفت: سازمان بهزیستی هیچ مسئولیتی را در قبال کمپ‌های غیرمجاز ندارد و به هیچ وجه فرایند درمان این کمپ‌ها را تأیید نمی‌کند.

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در کمپ‌های غیرمجاز از روش‌های غیرعلمی و غیر انسانی استفاده می‌شود و گاهاً از سگ‌های وحشی و حتی پرت کردن فرد معتاد در استخر استفاده می‌کنند که به هیچ عنوان مورد تأیید بهزیستی نیست، نبوده و نخواهد بود.

وی بیان کرد: تعداد کمپ‌های مجاز در سطح کشور کم نیست و کمپ‌های برای زنان و مردان در نظر گرفته شده است که مرتباً نیز توسط بازرسان سازمان بهزیستی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و خانواده‌ها نگرانی را بابت فعالیت این کمپ‌ها نداشته باشند.

براتی سده همچنین در خصوص تعرفه دریافتی در کمپ‌ها بیان کرد: در این رابطه نیز کمپ‌ها موظفند بر اساس تعرفه اعلام شده عمل کنند و در غیر این صورت تخلف بوده و با آنها برخورد می‌شود ضمن اینکه خانواده‌هایی هم که توان پرداخت تعرفه اعلام شده را نداشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید