Iranian Agriculture News Agency

لاهوتی:

منابع ارزی مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است

ایانا- اقتصاد: صادرکننده می‌تواند ارز را در حسابی به نام خود نگهداری کرده و یا در صرافی به فروش برساند، بنابراین باید اطمینان حاصل شود که کالایی که صادر می‌شود منابع ارزی آن وارد کشور شده و اینگونه نباشد که کالایی صادر و منابع ارزی آن وارد کشور نشود.

منابع ارزی مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، به نقل از رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد که منابع مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی با حضور رییس کل بانک مرکزی، گفت: همتی در این نشت توضیحاتی درباره مباحث ارزی و اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز به اعضای فراکسیون ارائه داد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، با بیان اینکه در این نشست همتی توضیحاتی پیرامون پیمان‌های دو جانبه پولی مطرح کرد، افزود: بانک مرکزی راهکارهایی اتخاذ کرده تا پیمان‌های دو جانبه پولی میان ایران با برخی کشورها همانند روسیه، چین، ترکیه و کشورهای دیگر برگزار شود.

او ادامه داد: رییس کل بانک مرکزی در این نشست تاکید کرد که منابع مربوط به تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع دیگر که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت صادرات است، اظهار داشت: هر شخصی که کالایی به خارج از کشور صادر می‌کند مکلف شده که دلار آن را به داخل کشور انتقال داده و به چند حالت این دلار را نگهداری کند.

باید از ورود ارز  کالاهای صادراتی به کشور اطمینان حاصل شود

او افزود: صادرکننده می‌تواند ارز را در حسابی به نام خود نگهداری کرده و یا در صرافی به فروش برساند، بنابراین باید اطمینان حاصل شود که کالایی که صادر می‌شود منابع ارزی آن وارد کشور شده و اینگونه نباشد که کالایی صادر و منابع ارزی آن وارد کشور نشود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با بیان اینکه موضوع دیگر که در نشست با همتی مطرح شد بند «و» تبصره 16 قانون بودجه سال 97 بود، تصریح کرد: در این بند پیش‌بینی شده بود که اگر افراد وام دریافتی را تسویه کنند از پرداخت جریمه و سود مرکب معاف می‌شوند که رییس کل بانک مرکزی در این نشست عنوان کرد قانون آن ابلاغ شده و بانک ها باید آن را اجرایی کنند و با توجه به نگرانی نمایندگان در این موضوع همتی عنوان کرد که نگرانی‌ها را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید