Iranian Agriculture News Agency

سازمان ملل جنایت اهواز را محکوم کرد

سازمان ملل،‌جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی، وزارت خارجه کویت و قطر و برخی کشورهای جهان در بیانیه‌هایی جداگانه حادثه تروریستی اهواز را محکوم کر دند.

سازمان ملل جنایت اهواز را محکوم کرد

به گزارش ایانا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز این حادثه را به دولت، ملت ایران و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته است.

بنابراین گزارش؛گوترش در بیانیه‌ای نوشت: ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت ایران آرزوی بهبود سریع را برای مجروحان این حادثه دارم.

پس از وقوع این حادثه بسیاری از کشورهای جهان، از جمله عراق، روسیه، ترکیه، سوریه، ارمنستان، پاکستان و چند کشور عربی به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند و این حمله تروریستی را محکوم کردند.

درهمین حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌هایی جداگانه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته در شهر اهواز، شهادت شماری از هموطنان کشورمان را تسلیت گفتند.

 

در بیانیه‌ای که بامداد یکشنبه در پایگاه اینترنتی حماس قرار گرفت، آمده است: حمله تروریستی به مراسم رژه نظامی در شهر اهواز که به کشته و زخمی شدن شماری افراد نظامی و غیر نظامی منجر شد، به شدت محکوم است.

به گزارش العالم، دراین بیانیه آمده است؛‌ حماس، عمیق ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت، دولت ایران و خانواده های قربانیان این جنایت ابراز می‌دارد و برای مجروحان این جنایت، آرزوی سلامتی و شفای عاجل را مسألت دارد.
حماس در پایان این بیانیه آورده است: امیدواریم ایران و دیگر کشورهای اسلامی و عربی همواره از نعمت امنیت و ثبات برخودار باشند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با محکوم کردن این جنایت تروریستی، این گونه اقدامات را متأثر از مواضع ثابت ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی و رویارویی تهران با سلطه آمریکا بر منطقه دانست.

علاوه براین؛ وزارت خارجه کویت و قطر نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله تروریستی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری کویت،‌ یک مسئول وزارت خارجه کویت اعلام کرده است: کویت به طور کلی هر گونه عملیات تروریستی با هر شکل و انگیزه‌ای که باشد، محکوم می‌کند.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای بر «موضع ثابت دولت قطر مبنی بر مخالفت با خشونت و تروریست با هر انگیزه و دلایلی که باشد»، تأکید کرده است. 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید