Iranian Agriculture News Agency

واکنش نمایندگان خوزستان به جنایت اهواز

نمایندگان خوزستان با ابراز همدردی با جنایت رخ‌داده مراسم رژه نیروهای مسلح این استان، عاملین این جنایت را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع با آن‌ها شدند.

واکنش نمایندگان خوزستان به جنایت اهواز

به گزارش گروه سیاسی ایانا، هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در شهرهای مختلف کشور برگزار شد؛ اما این مراسم در اهواز رنگ و بوی خون گرفت.

در همان دقایق ابتدایی مراسم بود که 4 عنصر مسلح، حاضرین در این رژه  را به گلوله بستند.

در پی این حادثه تا لحظه نگاشتن این گزارش بیش از 29 نفر شهید و بیش از 57 نفر زخمی شدند.

هم‌زمانی این حادثه با مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس موجب شد صاحب‌نظران مختلفی نظر دهند. در این میان برخی نمایندگان استان خوزستان نیز به ایراد نطق پرداختند.

هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک با محکوم کردن این حادثه به خبرنگار ایسنا گفت: خوزستان همیشه مورد طمع بیگانگان قرارگرفته است. هر وقت دشمن قصد داشته به ایران آسیبی وارد کند، از طریق خوزستان اقدام کرده است، چراکه این استان دارای موقعیت استراتژیک بوده و مرز زیادی با کشورهای همسایه دارد.

او خوزستان را پاشنه آشیل کشور دانست و گفت: به دلیل این‌که خوزستان مرز طولانی با کشورهای همسایه دارد، منافقان و تروریست‌ها می‌توانند از این مرز به کشور وارد شوند که باید کنترل ویژه‌ای نسبت به این شهر اعمال شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: عده‌ای منافق که تعداد آن‌ها نیز کم است به دنبال جدایی خوزستان از ایران هستند که باید هوشمندانه عمل کرد.

علی ساری نماینده مردم اهواز نیز در خصوص این حادثه به ایسنا می‌گوید: در حال حاضر آرامش در شهر برقرار است.

نماینده اهواز بابیان این‌که «عاملان اصلی و جزئیات این حادثه تروریستی باید از سوی وزارت اطلاعات اعلام شود»، یادآور شد: مقامات امنیتی استان (خوزستان) نیز پیگیر بررسی علل این حادثه هستند. خوشبختانه در حال‌ حاضر آرامش در اهواز برقرار است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

همچنین عباس پاپی زاده عضو مجمع نمایندگان خوزستان با محکوم کردن این حادثه در گفتگو با ایسنا گفت: پیگیریم تا عوامل دیگر دخیل در این حادثه تروریستی دستگیر شوند. آن‌ها با هدایت و مدیریت سرویس‌های جاسوسی خارجی این کار را انجام داده‌اند.

نماینده دزفول خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات اولیه کشورهایی همچون عربستان و آمریکا از حامیان انجام این کار تروریستی بودند. اکنون ما در حال بررسی این اتفاق هستیم و جلسات شورای تأمین استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در این خصوص به فارس اظهار داشت: دشمن همواره منتظر فرصتی است تا ضربه‌ای را به کشور ما وارد کند و این اقدامات تروریستی تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که نتیجه‌ای در پی ندارد جز اینکه عزم ما را برای ادامه راه شهدا محکم‌تر کند.

او با محکومیت این اقدام تروریستی گفت: این اقدام تروریستی بازهم بار دیگر نشان داد تا مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر به شعارهایی که می‌دهند هیچ‌گونه پایبندی ندارند.

این حادثه تروریستی نه‌تنها دل مردم اهواز بلکه همه ایرانیان را به درد آورد. امید است با اقدامات به‌موقع نیروهای امنیتی دیگر شاهد چنین وقایع تلخی در کشور نباشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید