Iranian Agriculture News Agency

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس انتقاد کرد:

محصولات فرهنگی کودک و نوجوان کشور در قبضه آثار خارجی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از وضعیت کتب داستانی در حوزه کودک و نوجوان و عدم حمایت مسئولان فرهنگی از محصولات داخلی انتقاد کرد.

محصولات فرهنگی کودک و نوجوان کشور در قبضه آثار خارجی

به گزارش ایانا، سیده فاطمه ذوالقدر  در گفت وگو با خانه ملت در خصوص وضعیت کتاب کودک و نوجوان در کشور گفت: کتاب های داخلی که در حوزه کودک و نوجوان در کشور وجود دارد، کافی نیست بلکه با توجه به ظرفیت کشور باید فعالیت خود را در این حوزه گسترس دهند.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید حوزه نشر در کشور بیشتر بر روی کتاب هایی سرمایه گذاری کنند که بتواند میراث و تاریخ ملی و اسلامی ما را ترویج کند و بر کتب خارجی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما تناسبی ندارد، بسنده نکنند؛ لذا متاسفانه این خلاء در حوزه کودک و نوجوان و در کتب داستانی وجود دارد که با وجود قهرمانان ملی و مشاهیر موجود در تاریخ کشور ولی اغلب داستان ها و رمان ها خارجی هستند و هیچ توجهی به گسترش حوزه نشر کتب داستانی داخلی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب و با دیدن غرفه های مختلف در حوزه کودک و نوجوان بیشتر آثار خارجی بوده و آثار ایرانی کمتر مشاهده می شود و این ضعف بزرگی برای فرهنگ کشور است که آثار خارجی بیشتر از آثار داخلی است.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: آثار و تبعات منفی از نتایج ورود داستان های بیگانه و خارجی به حوزه کودک ونوجوان است و اگر برای ترویج داستان های ملی و ایرانی، اقدامی صورت نگیرد، باعث ترویج فرهنگ غربی در کشور خواهد شد، زیرا غالب مخاطبان کتب داستانی کودکان و نوجوانان هستند و اینکه در سن شکل گیری شخصیت قرار دارند و این امکان وجود دارد که آثار خارجی تبعات منفی بر روی افکار آنها و شخصیت آنها بگذارد.

ذوالقدر گفت: در این خصوص افرادی نیز وجود دارند که در حوزه کتب داستانی برای کودکان و نوجوانان آثار درخور توجهی دارند ولی بدلیل عدم حمایت از جانب ناشران و مسئولان فرهنگی کشوورشان، آثارشان درحال خاک خوردن است و نمی توانند در بازار بفروش برسانند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: از دولت و مسئولان فرهنگی کشور علی الخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود با حمایت از محصولات فرهنگی داخلی، زمینه ساز ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشند و حوزه کودک و نوجوانان را بیش از بیش مورد توجه و حمایت های خود قرار دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید