Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک:

تأمین نهاده‌ها و عرضه مرغ، اصلی‌ترین مشکلات مرغداران است

بی‌ثبات بودن قیمت مرغ در بازار، تأمین نهاده‌ها و عرضه مرغ به دلیل مشکلات حوزه حمل و نقل از اصلی‌ترین مشکلات مرغداران است.

تأمین نهاده‌ها و عرضه مرغ، اصلی‌ترین مشکلات مرغداران است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: طی پنج ماهه اول سال جاری  حدود 400 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شده است .

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در قزوین، افزود: این تعداد جوجه‌ریزی در 29 واحد از مرغداری‌های نیمچه گوشتی این شهرستان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پارسال، حدود 930 هزار قطعه جوجه‌ریزی در 33 واحد از مرغداری‌های نیمچه گوشتی انجام  شد که با توجه به دوره‌های دو ماهه تولید، بیش از 3000 تن گوشت مرغ در این مرغداری‌ها تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

لطفی تصریح کرد: در همین راستا؛ در سال جاری تاکنون از لحاظ جوجه‌ریزی و تولید مرغ؛ این شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد که با توجه به این میزان جوجه‌ریزی ، تولید مرغ بیش از میزان مصرف شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک به مشکلات تولید و عرضه مرغ اشاره و گفت: در این زمینه مشکلاتی  به صورت مقعطی وجود دارد که مرغداران با آن درگیر هستند و موجب نارضایتی و بی‌ثباتی درآمد آنها شده است.

لطفی افزود:بی‌ثبات بودن قیمت مرغ در بازار، تأمین نهاده‌ها و عرضه مرغ به دلیل مشکلات  حوزه حمل و نقل از اصلی‌ترین مشکلات مرغداران است.

وی یاد آور شد: تلاش می‌شود،با هماهنگی‌های انجام شده با نهادهای ذیربط در جهت حل مشکلات این بخش مهم از تولیدات کشاورزی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید