Iranian Agriculture News Agency

در مردادماه؛

1.2 میلیون فقره چک برگشت خورد

ایانا- اقتصاد: در مردادماه امسال، یک میلیون و 200 هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٣٠ هزارمیلیارد ریال در مرداد ماه ١٣٩٧، در کل کشور برگشت خورد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۶ درصد و ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

1.2 میلیون فقره چک برگشت خورد

یک میلیون و 200 هزار فقره چک به ارزش 130 هزار میلیارد ریال در مردادماه برگشت خورد.

به گزارش ایانا، آمارهای بانک مرکزی از صدور چک در مردادماه امسال نشان می‌دهد که در این ماه 9 میلیون و 100 هزار فقره چک به ارزش 833 هزار میلیارد ریال در کل کشور مبادله شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 4.6 درصد و از نظر مبلغ ۳.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در پنجمین ماه سال، ۵۳.۱ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده که به ترتیب با ۳۵.۸ درصد، ۹.۳ درصد و ۸ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها داشته‌اند. در این ماه تعداد هفت میلیون و 800 هزار فقره به ارزش 703 هزار فقره وصول شده و یک میلیون و 200 هزار فقره به ارزش 130هزار میلیارد ریال برگشت خورده است.

در این ماه، در استان تهران بالغ بر دو میلیون و 800 هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٠١ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد ۸۷.۳ درصد و از نظر ارزش ۸۶.۲ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی بـه کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان، یزد و البرز اختصاص داشت و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و چهارمحال و بختیاری پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده را به خود اختصاص داده‌اند.

در مردادماه امسال، یک میلیون و 200 هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٣٠ هزارمیلیارد ریال در مرداد ماه ١٣٩٧، در کل کشور برگشت خورد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۶ درصد و ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۱۳.۵ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۵.۶ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شد که بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی بـه کل ارزش چک‌های مبادله شده به ترتیب به اسـتان‌های هرمزگان، سمنان و گلستان اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید