Iranian Agriculture News Agency

به منظور بالا بردن کیفیت زندگی:

ساخت خانه‌های سازگار با محیط زیست در ویتنام

استفاده از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست رابطه میان مردم و طبیعت را بهم نزدیک می‌کند

مردم ویتنام همیشه به کشاورزی وابسته بوده‌اند٬ اما سرعت بالای صنعتی شدن و جمعیت بیش از حد این کشور در سال‌های اخیر منجر به پراکندگی جمعیت در شهرها و از بین رفتن زمین‌های زراعی شده است. شرکت معماری ویتنامی موسوم به «اچ اند پی آرکیتکتس» برای حل این مشکلات، بهبودی رابطه میان مردم و طبیعت را مبانی اصلی کار خود قرار داده است.

ساخت خانه‌های سازگار با محیط زیست در ویتنام

به گزارش ایانا به نقل از اینهبیتت٬ این شرکت در راستای اجرا کردن اهداف خود٬ خانه‌ای موسوم به اگری‌نستور را طراحی کرده‌ که مواد بکار رفته در آن با محیط زیست سازگار است و می‌توان مجموعه‌ای از آنها را در مناطق روستایی دورافتاده ساخت تا به مردم آن مناطق امید دوباره‌ای برای زندگی بخشید.

AgriNesture-by-HP-Architects-4-1020x610

در شهر مائو خه در شمال ویتنام که تنها چند ساعت از هانوی، پایتخت این کشور فاصله دارد٬ اولین نمونه از این خانه‌ها ساخته شده است. این ساختمان جعبه‌ای شبیه مکعبی است که از زمین بیرون آمده باشد. مواد بکار رفته در ساخت این خانه از منابع محلی گرفته شده و شامل فیبر گیاهان٬ خاک فشرده و آجر می‌باشد. این سازه دو طبقه با چهارچوب بتنی محکم شده که هزینه آن معادل ۶۵۰۰ دلار آمریکاست. سقف این خانه هم دارای فضای سبزی برای کشاورزی است. این ساختمان همچنین دارای سیستم جمع‌آوری آب باران برای آبیاری است. در این خانه برای جذب نور طبیعی از نورگیر و سیستم تهویه هوا استفاده می‌شود.

AgriNesture-by-HP-Architects-2-1020x610

سازه‌های اگری‌نستور را می‌توان به صورت چهار ساختمان به دور یک حیاط احداث کرد. از این ساختمان‌ها می‌توان به منظور مختلف مانند مراکز درمانی٬‌ آموزشی و خانه‌هایی که چند نسل در آنها زندگی کنند استفاده کرد. معماری مقرون به صرفه تنها بر دو قسمت اصلی تکیه می‌کند: چهارچوب بتنی فشرده و استفاده از مواد طبیعی در نمای آن. صاحبان این خانه‌ها می‌توانند موادی را که در سطح سازه بکار می‌روند خود انتخاب کنند تا با شرایط محیطی منطقه سازگار باشند. آنها همچنین می‌توانند داخل آن را به سلیقه خود تغییر دهند و به طبقات آن اضافه کنند. طبق گفته‌های معماران٬ عملکردی که در آن سازه بر اساس مواد قابل دسترس و سازگار با محیط ساخته می‌شود موجب اشتغال‌زایی و پایداری اقتصادی می‌شود.

AgriNesture-by-HP-Architects-8-1020x610

مسئولان این شرکت می‌گوید: «در نتیجه اگری‌نستور محلی برای همگرایی٬ برقراری ارتباط و درک تقابل (تقابل طبیعت و ساخته دست انسان٬ تقابل منطقه مسکونی و کشاورزی٬ تقابل  زندگی شخصی و اجتماعی) است. پس این خانه فقط یک فضای فیزیکی نیست بلکه جایی برای زندگی انسان است».    

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید