Iranian Agriculture News Agency

محمد هاشمی عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با ایانا

وضعیت کشاورزی و تولیدات داخلی خوب است

انبارها پر است ؛‌جای نگرانی نیست

محمد هاشمی عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی نگرانی‌های این روزهای مردم را عمدتا ناشی از تبلیغات رسانه‌های خارجی و جنگ روانی ذکر کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایانا گفت: هیچ نگرانی در مورد کالاهای اساسی وجود ندارد.

وضعیت کشاورزی و تولیدات داخلی خوب است

او افزود: همانطور که دولت تعهد داده است، ارز 4هزار و 200 تومان به کالاهای اساسی اختصاص داده شده است .بنابراین مردم نباید در این مورد نگران باشند.

هاشمی با تاکید براینکه کالاهای اساسی همچون گذشته موجود است و کمبودی  نیست، افزود: حتی طبق گزارش‌های اعلام شده ، وضعیت کشاورزی و تولیدات داخلی خوب است  و مشکلی درباره تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

هاشمی با بیان‌اینکه مشکل اصلی،‌عرضه نرخ ارز توسط صرافی‌ها است ، گفت:متاسفانه کالاها براساس نرخ صرافی‌ها قیمت‌گذاری می‌شود در حالی‌که حدود 40 درصد  از دلار مصرفی با نرخ 4هزار و 200 تومان است که برای واردات مواد اولیه و قطعات اختصاص می‌‌یابد. یک درصد از مصرف‌کنندگان نیز مسافر هستند و قصد تبدیل دارایی خود را  با دلار صرافی‌ها دارند  اما نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی جاها مبنا را دلار صرافی‌ها می‌گذارند در حالی که این برداشت درستی نیست .

به گفته او، دولت باید نسبت به این مساله از طریق رسانه‌ها از جمله صدا و سیما اطلاع‌رسانی بیشتری کند تا بی‌جهت بر نگرانی‌های موجود دامن زده نشود. در مواردی ممکن است نگرانی وجود داشته باشد اما درباره تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.  

هاشمی با تائید گزارش‌های ارائه شده از سوی وزرا و دولت درباره کالاهای اساسی افزود: ما دوران‌های بدتری  را پشت سر گذاشته‌ایم . در زمانی که قطعنامه پذیرفته شد ذخیره گندم در سیلوها تنها برای سه روز بود؛ در آن شرایط مردم نگران نبودند. اکنون که انبارها پر است و ذخیره مناسبی داریم و تولید داخلی داریم، اصلا جای نگرانی نیست.

او همچنین مقایسه ایران با کشور ونزوئلا را از اساس نادرست خواند و در واکنش به برخی اظهارات دراین باره تاکید کرد: شرایط امروز کشور اصلا قابل مقایسه با کشور ونزوئلا نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید