Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن تامین کنندگان گیاهان دارویی خبر داد:

ممنوعیت ورود گیاهان خارجی برای حمایت از گیاهان دارویی

دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی، گفت: آینده درخشانی پیش روی صنعت گیاهان دارویی است.

ممنوعیت ورود گیاهان خارجی برای حمایت از گیاهان دارویی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی همایش طلای سبز،‌ جعفر میرفخرایی با بیان اینکه همایش طلای سبز با تمام دستاوردهای روز دنیا همگام است، عنوان داشت: از اولین دوره برگزاری، همایش طلای سبز بنا را بر معرفی داروهای گیاهی گذاشت تا به هفتمین دوره از آن رسید. کارگاه‌هایی که تشکیل می‌شود نقطه عطفی است برای علاقمندان این رشته که دانش خود را به عمل تبدیل کرده و کارآفرینی کنند. کارآفرینی در این حوزه با توجه به شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه، هدفی بسیار مقدس است. ما سعی می‌کنیم که از بهترین متخصصین آشنا با مسائل روز جهان دعوت کنیم تا اطلاعات جامع و کاملی را به داروسازان کشور بدهند. این خدمتی است که معتقدیم خداوند نیز به آن توجه دارد و به کار ما برکت می‌دهد.

او با عنوان اینکه تولید داروهای شیمیایی یک صنعت به حساب می‌آید، افزود: تولید  فرآورده‌های طبیعی نیز یک صنعت مهم به شمار می آید و برگزاری همزمان این رویداد ( ایران فارما و همایش طلای سبز هفتم) بسیار موثر خواهند بود.

میرفخرایی، اهداف این دو رویداد را در نهایت برای استفاده بیماران دانست و گفت: زحمات بسیاری در این زمینه کشیده شده است. در روزهای ابتدایی تاسیس انجمن تامین‌کنندگان فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی ، که بعدها طلای سبز نیز به آن پیوست، شاهد بودیم که اطبا در مطب را باز می‌کردند و به ویزیتورهای ما می‌گفتند این آشغال‌ها را دور بریزید. الان دستاوردهای ما هم‌تراز دستاوردهای کشورهای پیشرفته است. هنگامی که این اعتبار به مردم داده و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود وظیفه انسانی خود را انجام داده‌ایم.

وی درباره حضور شرکت‌های خارجی و ویزیتورهای خارجی در نمایشگاه ایران‌فارما افزود: قطعا این موضوع در شناسایی و معرفی داروهای گیاهی کشور به سایر کشورها بسیار موثر خواهد بود. همانطور که می‌دانید در کشور آلمان ۴۰ درصد داروی گیاهی استفاده می‌شود. در آمریکا و کشورهای دیگر نیز همین‌طور. ما هر روز در این صنعت شاهد تحولی جدید هستیم. روزگاری بود که می‌گفتند داروهای گیاهی آشغال است و قابل استفاده نیست. اما امروز با فرهنگ‌سازی صورت گرفته، در جایگاه خوبی قرار داریم. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در تولیدات ما سختگیری و شرکت‌ها را مجبور به تولید داروهایی با استانداردهای قابل قبول می‌کنند. داروهای گیاهی ما در حال حاضر از کیفیت بالایی برخوردار است و با سربلندی می‌توان آنها را به کشورهای خارجی معرفی کرد.

دبیر انجمن تامین‌کنندگان فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی درباره  ممنوعیت ورود فرآورده‌های گیاهی به داخل کشور و تاثیر این موضوع اظهار داشت: این موضوع را خوشبختانه یا متاسفانه بنده به‌ عنوان دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی به سازمان غذا و دارو نوشتم. چرا که لازم می دانستم برای حمایت از تولیدکنندگان داروهای گیاهی، داروهایی که در داخل تولید می‌شود اجازه ورود نداشته باشد.

میرفخرایی با اعلام این مطلب که در حال حاضر ۱۹۰ تولیدکننده داروهای گیاهی در کشور داریم، گفت: چنانچه عملکرد ما در حوزه داروو فرآودره های گیاهی درست نبود، با این اقبال عمومی مواجه نبودیم.

وی اظهار داشت: دنیا به سوی داروی گیاهی پیش می‌رود. ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم دنیا از داروهای گیاهی استفاده می‌کنند. به این سبب آینده بسیار درخشانی پیش روی این صنعت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید