Iranian Agriculture News Agency

بازدید استاندار تهران از طرح‌های صنعتی و کشاورزی شهرستان ورامین عنوان شد:

ورامین؛ تامین کننده ۷۰ درصد جوجه اردک در کشور

استاندار تهران با سفر به شهرستان ورامین از طرح های صنعتی و کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

ورامین؛ تامین کننده ۷۰ درصد جوجه اردک در کشور

به گزارش ایانا از استان تهران، استاندار تهران در سفری یک روزه به ورامین از حدود 10 واحد تولیدی و کشاورزی در شهرک صنعتی چرمشهر و بخش جواد آباد ورامین بازدید و امامی امین معاون امور اقتصادی استانداری نیز از 8 واحد تولیدی در شهرک صنعتی خیرآباد دیدن کردند.

مقیمی به اتفاق هیئت همراه در ابتدا از گلخانه هیدروپونیک این شهرستان با تولید سالانه ۵۰۰هزارشاخه آنتوریوم و ۵۰۰هزارشاخه آلستومریا بازدید کردند.

به گفته گنجی، کارشناس فنی این مجموعه گلخانه روژان کویر با بهره گیری از پایه های وارداتی آنتوریوم به کشت آنتوریوم و آلستومریا در سطح 8هزارمترمربع به صورت هیدروپونیک(بدون خاک) اقدام کرده که منجر به اشتغال زایی مستقیم 10 نفر شده است.

استاندار تهران هم چنین با حضور در شهرک سالاریه و چرمشهر از اولین تولیدکننده پارکینگ های طبقاتی، شرکت نفت و گاز محمدیان فعال در تولید پلی اتیلن، تولیدی گونی سهندبافت و دو واحد دباغی چرم و چرم سازی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

مفیمی هم چنین با حضور در واحد تولید جوجه یک روزه و اردک مادر در ورامین از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

 

بزرگترین واحد جوجه کشی و پرورش اردک مادر ایران با تامین ۷۰ درصد نیاز کشور در ورامین فعالیت می کند که  در این واحد پرورش طیور ماهانه حدود یک میلیون و دویست هزار قطعه جوجه اردک پرورش و روانه بازار مصرف می شود که عمده مصرف کنندگان جوجه اردک در کشور استان های شمالی هستند.

همچنین شرکت شیرآلات، شرکت چاپ و بسته بندی، تولیدی پوشاک، دامداری پرواری، گلخانه تولیدکننده رز، شرکت آرد صنایع ورامین، شرکت مهدیس وارنا به عنوان بزرگترین واحد پرورش شترمرغ در ایران توسط معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مورد بازدید قرار گرفت.

درادامه بازدیدهای شهرستان ورامین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با حضور در حصارگلی ورامین روند اجرای این شهرک گلخانه ای را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

جلسه بررسی مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان شهرک های صنعتی ورامین نیز پس از بازدیدهای صورت گرفته، با حضور استاندار و مدیران کل استانی در این شهرستان برگزارشد.

تصمیم گیری در باره تعیین مکان مناسب برای دفن پسماندهای شهرک چرمشهر ، حل مشکل آب شهرک صنعتی سالاریه ، معافیت از مالیات برای تولیدکنندگان ، ترخیص مواد اولیه کارخانه هااز گمرگ شهریار ، تعریض مسیرچرمشهر به ورامین ، غیر منطقی بودن مالیات برارزش افزوده از تولید ، افزایش بهای تمام شده محصولات ، مشکلات مالیات وبیمه و بررسی مواردحقوقی مالکیت و اسناد در این شهرک های صنعتی از جمله مشکلاتی بود که دراین جلسه به بحث گذاشته شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید