Iranian Agriculture News Agency

بررسی وضعیت کشاورزی استان زنجان/بخش چهاردهم

کمک سفیران انفال به رفع تصرف اراضی کشاورزی زنجان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از کمک علما و ائمه جماعات در قالب طرح سفیران انفال به رفع تصرف اراضی زراعی و باغی این استان خبر داد.

کمک سفیران انفال به رفع تصرف اراضی کشاورزی زنجان

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: تصرف عدوانی اراضی ملی یکی از مشکلات موجود است که بررسی و خلع ید وقت‌گیر می‌شود؛ استان زنجان مبتکر این کار است و مبلغان مذهبی را درقالب طرح سفیران انفال به مناطق تصرف شده می‌فرستیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: مبلغ درآنجا برای مالک توضیحات کاملی می‌دهد و اگر فرد قانع نشد، با مهندسی که همراه ایشان است مسئله را بررسی و مصالحه صورت می‌گیرد، به این ترتیب گردش کار چندساله را با چند نشست به پایان می‌رسانیم.

این مقام مسئول نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور را از وظایف برون سازمانی نمایندگی ولی فقیه این سازمان عنوان کرد و افزود: احیای فرایض دینی، تنظیم شعارهای اسلامی، تقویت فرهنگ و ارزشهای انقلابی و تلاش برای اشاعه آن از اهداف این بخش است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: خودکفایی در تولید گندم بخشی از اثرگذاری مبلغان را نشان می‌دهد. 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی زنجان تصریح کرد: وضعیت کشاورزی استان هرسال نسبت به سال گذشته بهتر می‌شود. 

وی با بیان اینکه  پهنه‌بندی انقلابی در کشاورزی است،افزود: با این روش، هرکدام از مهندسین مسئول چند روستا هستند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر مشکل واردات گندم خوراکی و وابستگی به خارج از کشور گفت: 82 درصد واردات روغن داریم در مقابل 61 درصد مردم دارای اضافه وزن هستند که یکی از دلایل آن روغن است؛ بنابراین می‌توان با توضیح مبلغان و فرهنگسازی برای مردم واردات را کاهش داد.

وی در پایان با برشمردن دستاوردهای این بخش گفت: در نماز رتبه اول کشوری، عفاف و حجاب نیز رتبه داریم؛ همچنین تهیه پیوست فرهنگی و سفیران انفال نیز پایلوت کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید