Iranian Agriculture News Agency

بررسی وضعیت کشاورزی استان زنجان/بخش سیزدهم

اولین‌های سازمان جهادکشاورزی استان زنجان/ زنجان پایلوت تولید محصول سالم در کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، این سازمان را به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه‌های مختلف کشاورزی درکشور اعلام کرد.

اولین‌های سازمان جهادکشاورزی استان زنجان/ زنجان پایلوت تولید محصول سالم در کشور

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: با اجرای پهنه‌های تولید در استان، شاهد افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی بوده‌ایم.همچنین  با اجرای این شیوه، خدمات نیز گسترش پیدا کرده است.

جعفری، به وجود 44 شرکت فعال خصوصی  توسعه خدمات کشاورزی اشاره و سازمان جهادکشاورزی استان زنجان را به عنوان یکی از پیشروترین سازمان‌های استانی درموضوع اصل 44 و گسترش خصوصی‌سازی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان  افزود: این سازمان با همکاری گروه دانش بنیان دانشگاه زنجان  و بخش خصوصی،  موفق به اصلاح دام سبک کرد که این موضوع با اهتمام سازمان جهاد کشاورزی استان به شیوه‌های  بکارگیری علم در کشاورزی و با مشارکت بخش خصوصی همراه بوده است.

به گفته جعفری،  ادغام مراکز آموزش و تحقیقات در راستای استفاده بیشتر از امکانات، بهینه‌سازی، حذف رشته‌ها از دانشگاه‌های علمی-کاربردی که رئیس‌جمهوری امسال ابلاغ کرد از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.

جعفری، اظهار کرد: این سازمان اولین سازمانی در کشور بوده که نرم‌افزار رصد روند اجرای پروژه‌ها را طراحی و اجرا کرده است.

جعفری، پلاک‌گذاری تراکتورها، اجرای طرح بهسازی و نوسازی اماکن دامی با پرداخت تسهیلات برای تداوم تولید، استفاده از ماشین‌های که باعث 60درصد افزایش راندمان تولید در دیم می‌شود، زنجیره تولید بوقلمون که 30 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، مهاجرت معکوس 35 روستاییان، از دیگر اولین‌های سازمان جهاد کشاورزی استان  اعلام کرد.

بالاترین مقام مسئول در سازمان جهادکشاورزی استان،  انتخاب این استان به عنوان پایلوت تولید محصول سالم در کشور از دیگر دستاوردهای این سازمان اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید