Iranian Agriculture News Agency

یک منبع آگاه در دولت توکیو خبر داد؛

روحانی و آبه دیدار می‌کنند

وزیر خارجه ژاپن ماه آینده به ایران می‌آید

یک مقام دولت ژاپن از برنامه دیدار نخست وزیر این کشور با حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

روحانی و آبه دیدار می‌کنند

به گزارش ایلنا به نقل از «ماینیچی»، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن قرار است اواخر ماه سپتامبر (ماه میلادی جاری) با «حسن روحانی» رییس‌جمهور ایران دیدار داشته باشد.

یک منبع دولتی ژاپن روز گذشته از امیدواری کشورش برای حفظ روابط با ایران که به واردات نفت خام از ایران وابسته است، اشاره کرد و گفت: رهبران دو کشور قرار است در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک دیدار داشته باشند.

بر اساس این گزارش، ژاپن به آمریکا درخواست معافیت از تحریم‌های ایران را مطرح کرده و خواستار ادامه خرید نفت از این کشور است. اما دشواری‌هایی بر سر دریافت معافیت از تحریم‌ها وجود دارد.

به گفته این مقام آگاه دولتی در ژاپن، «آبه» می‌خواهد روحانی را از اینکه توزیع‌کنندگان نفت ژاپنی مجبورند وارداتشان را در پی درخواست آمریکا از ایران متوقف کنند، آگاه کند. او همچنین قصد دارد از روحانی بخواهد که به تعهداتش در برجام علیرغم خروج آمریکا از این توافق پایبند بماند.

بر اساس گفته‌های این مقام دولت توکیو، «آبه» و «روحانی» قرار است درباره همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کنند.

وی همچنین از احتمال سفر «تارا کونو» وزیر خارجه ژاپن در اواسط اکتبر در صورت انتخاب مجدد «شینزو آبه» به عنوان نخست وزیر خبر داد و گفت: انتخاب مجدد نخست وزیر ژاپن اوایل اکتبر انجام خواهد شد. «آبه» قرار است در صورت حفظ سمت خود به عنوان نخست وزیر تغییراتی را در کابینه اعمال کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید