Iranian Agriculture News Agency

رییس انرژی اتمی روسیه در دیدار با صالحی مطرح کرد:

در ساخت راکتور توان متوسط با ایران همکاری می‌کنیم

الکسی لیخاچف،رئیس انرژی اتمی روسیه در دیدار با علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی بر آمادگی همکاری‌های دوجانبه شرکت روس اتم با سازمان انرژی اتمی ایران برای تولید راکتورهای با توان متوسط، به منظور تولید الکتریسیته و آب شیرین تاکید کرد.

در ساخت راکتور توان متوسط با ایران همکاری می‌کنیم

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا؛‌ در این دیدار که در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین،برگزار شد،  علی اکبر صالحی از همکاری‌های رو به گسترش هسته‌ای صلح‌آمیز میان دو کشور قدردانی کرد.

وی در این ملاقات به علاقه‌مندی سازمان انرژی اتمی به همکاری‌های علمی، تحقیق و توسعه در زمینه انرژی هسته‌ای و کاربردهای صلح‌آمیز آن در حوزه‌های مختلف اشاره کرد که با استقبال طرف روسی مواجه شد.

همچنین طرفین به بررسی آخرین وضعیت واحدهای نیروگاه‌های جدید در حال ساخت پرداختند.

شایان ذکر است، پس از دو سال تمهیدات از قبیل طراحی، خاک‌برداری و سایر اقدامات؛ عملیات احداث واحد دوم نیروگاهی در اواسط سال آتی میلادی آغاز می شود.

 موضوع تولید ایزوتوپ‌های پایدار مورد استفاده در صنعت و پزشکی و بررسی زمینه ایجاد آزمایشگاه‌های مورد نیاز در این خصوص نیز مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

الکسی لیخاچف، نیز ضمن تاکید مجدد حمایت کشورش از برجام، به سفر اخیر رییس‌جمهور روسیه به تهران اشاره کرد و با موفق توصیف کردن آن سفر، از تعمیق همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای استقبال کرد.

وی در این ملاقات بر آمادگی شرکت روس اتم برای همکاری‌های دوجانبه با سازمان انرژی اتمی ایران جهت تولید راکتورهای با توان متوسط، به منظور تولید الکتریسیته و آب شیرین تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید