Iranian Agriculture News Agency

پلاستیکها از ماهی های اقیانوس بیشتر خواهند شد!

هشدار محیط زیستی ستاره هالیوود

​لئوناردو دی کاپریو ستاره سینمای جهان و هالیوود در پستی اینستاگرامی هشدار داد که اگر رویه آلوده کردن آبها از سوی مردم به همین شکل ادامه یابد، بزودی حجم پلاستیکها از ماهی ها در اقیانوسها بیشتر خواهد شد!

هشدار محیط زیستی ستاره هالیوود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، لئوناردو دی کاپریو برنده جایزه اسکار به خاطر فیلم «از گور برخاسته»، از چند سال پیش برای حمایت از محیط زیست و آگاه سازی جامعه جهانی درباره اهمیت آن اقدامات مهمی را انجام می دهد. از حمایت مالی از برند تجاری «کالیفیا فارمز» که نوشیدنی‌هایی بر پایه ماست پروبیوتیک تولید می کند یا سرمایه‌گذاری روی برند محصولات غذایی وگان با نام «فراتر از گوشت» که همبرگرهای وگان یا بدون گوشت تولید می کند گرفته تا سخنرانی چهار سال پیشش به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در مجمع عمومی آن که به سران کشورها قاطعانه هشدار داد که در صورت اقدام نکردن برای حفظ محیط زیست، بدنامان تاریخ خواهند شد.

او در اغلب پست های اینستاگرامی خود هم به مباحث مختلف محیط زیستی و کشاورزی اشاره دارد.

او اخیرا در پست تازه ای به مسئله آلودگی دریاها و اقیانوسها بر اثر ورود زباله های غیرقابل بازیافت یا دیربازیافت پرداخته است.

تصویر اینستاگرام دی کاپریو از پلاستیک در دریاها

او در این کپشن که با عکس سه جوان آفریقایی دوستدار محیط زیست همراه شده، با طرح پرسش «سیاره یا پلاستیک؟!»  نوشته:« در سواحل دوردست و بکر شمال کنیا، جایی نزدیک مرز سومالی سه مردجوان «سیاره» زا انتخاب کرده اند. از سمت چپ در عکس، سعیدی حسین 30 ساله به عنوان بانی این حرکت جیلان یوسف 22 ساله و بشیر علی 24 ساله، اعضای گروهی هستند که برای حفاظت از محیط زیست دریاها فعالیت می کنند. گروهی نوپا با پشتکار بالا که بی وقفه برای پاکسازی دریاها وقت می گذارند. آنان جزیره روبو در مرز سومالی به صورت هفتگی شیفتهایی دارند که طی آن با حضور در  اقیانوس به جمع آوری زباله های پلاستیکی و آشغالهای تجزیه ناپذیر می پردازند. 

در گفت و گو با آنان هشدارهای نگران کنند های را می شنوید:«با این وضع آلودگی دریاها توسط بشر بعید نیست که تا پیش از سال 2050 تعداد پلاستیکهای ریخته شده به آبها از شمار ماهیان تجاوز کند. هر چند اقداماتی از این دست در جمع آوری پلاستیکها که در بلند مدت موجب آلوده شدن آبها می شوند، نیازمند تهیه پروتکلهایی بین المللی برای ایجاد الزام در خودداری مردم از ریختن زباله به دریاهاست.بویژه وقتی بدانیم این پلاستیکها و مواد مصنوعی از سوخت های فسیلی تولید شده اند و موجب آلودگی طولانی مدت در دریاها می شوند.»

دی کاپریو در پایان از کاربران فضای مجازی خواسته با اشتراک گذاری تصاویر پست او و مطالب آن در مسیر جلوگیری از تداوم این رفتار ضد محیط زیستی که نقاط مختلف جهان را آلوده خود کرده، قدم بردارند.

دی کاپریو بیش از 25 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید