Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

نرخ خرید تضمینی گندم هر کیلو 1587 تومان تعیین شد

ایانا-کشاورزی: رشد قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده قابل قبول است، دولت در مقابل اجازه نداده است که هزینه‌های کشاورز مانند خرید کود، تراکتور و نهادهای دولتی افزایش پیدا کند.

نرخ خرید تضمینی گندم هر کیلو 1587 تومان تعیین شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در شهریورماه به قیمت هر کیلو یک هزار و 587 تومان اعلام شد که به موقع و مناسب است.

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، عبدالله حاتمیان در خصوص در خواست افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط گندم کاران  اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی گندم در شهریورماه به قیمت هر کیلو یک هزار و 587 تومان اعلام شد که به موقع و مناسب است.

او با بیان اینکه رشد قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده قابل قبول است، گفت: دولت در مقابل اجازه نداده است که هزینه‌های کشاورز مانند خرید کود، تراکتور و نهادهای دولتی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم درگز در مجلس با اشاره به اینکه کشاورز در حال تدارک نهاده‌ها است و در صورتی که قیمت خرید تضمینی مناسب نباشد رغبتی برای تولید ندارد و میزان برداشت کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: جلوگیری از واردات گندم را بازار تنظیم میکند و با توجه به افزایش قیمت دلار امکان واردات گندم ارزان قیمت و فروش آن در قالب خرید تضمینی وجود ندارد و همچنین به دلیل اینکه کشورهای دیگر گندم ارزان‌تری تولید می‌کنند صادرات به آنها صرفه اقتصادی ندارد.

او با تاکید بر اینکه اقدام دولت در زمینه اعلام به هنگام خرید تضمینی گندم جای تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از مطالبات سال جاری گندم کاران پرداخت شده از دولت مردان در خواست داریم تا مطالبات گندم‌کاران هرچه سریع‌تر پرداخت شود تا بتتوانند برای سال زراعی جدید آمادگی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید