Iranian Agriculture News Agency

تصمیمات‌ ویژه دولت‌ برای حمایت از صنعتگران

مناطق محروم در‌‌‌ اولویت دریافت تسهیلات

ایانا- اقتصاد: واحدهای صنعتی در مناطق محروم و نیز واحدهایی که پیشرفت بالای 60درصد دارند در اولویت اختصاص تسهیلات هستند.

مناطق محروم در‌‌‌ اولویت دریافت تسهیلات

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تصمیمات خوبی در دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی اتخاذ شده که با اجراشدن آنها، شاهد بهبود وضعیت واحدهای صنعتی و کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود و تولید به صرفه‌تر خواشد شد.

به گزارش ایانا به نقل از شاتا، صادق نجفی در بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی قیروکارزین، افزود: عرضه محصولات پتروشیمی به عنوان مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی در بازار ثانویه، عرضه دلار در بازار ثانویه، ثبت سفارش بدون انتقال ارز از مهمترین این تصمیمات است.

او در ادامه با بیان اینکه واحدهای صنعتی در مناطق محروم و نیز واحدهایی که پیشرفت بالای 60درصد دارند در اولویت اختصاص تسهیلات هستند، تصریح کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی با روستای همجوار، مقرر شد واحدهای صنعتی شهرک صنعتی قیروکارزین از تسهیلات روستایی با کارمزد 6درصد استفاده کنند.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همچنین از محل تسهیلات یارانه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز تسهیلات به برخی واحدهای متقاضی اختصاص می‌یابد.

نجفی افزود: درخواست تسهیلات این واحدهای صنعتی ظرف مدت یک هفته اجرایی می‌شود.

او در ادامه از حمایت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه بانکی واحد های صنعتی خبر داد و گفت: این صندوق کسری وثیقه واحدهای متقاضی را تا سقف 30میلیارد را صادر می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین بر اختصاص اعتبار به منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی تاکید کرد.

نجفی همچنین در جلسه‌ای که باحضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، نماینده مردم شهرستان‌های فیروز‌آباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار و برخی صنعتگران در فرمانداری شهرستان قیروکارزین برگزارشد، بر حمایت از واحدهای صنعتی با اولویت واحدهایی که با اختصاص تسهیلات به چرحه تولید بازگشته یا ظرفیت تولید خودو اشتغال را افزایش می‌دهند تاکید کرد و گفت: درمجموع پرداخت تسهیلات از محل اشتغال روستایی، فراگیر و کمک‌های فنی و اعتباری، به 20واحد صنعتی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

او همچنین بر حمایت به‌منظور ایجاد چهار طرح صنعتی با ارزش افزوده بالا در این شهرستان تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید