Iranian Agriculture News Agency

توضیح معاون وزیر جهاد درباره خرید تضمینی برنج در سال جاری

موفق عمل کردیم؛ خرید تضمینی برنج صفر شد

ایانا-کشاورزی: خرید تضمینی یعنی دولت اجازه ندهد از قیمت تعیین شده پایین‌تر بیاید. زمانی که قیمت از قیمت خرید تضمینی بالاتر رفته و خریدار با قیمتی بیش از نرخ خرید تضمینی، برنج را از برنجکاران می‌خرد یعنی برنامه ما موفقیت‌آمیز بوده است.

موفق عمل کردیم؛ خرید تضمینی برنج صفر شد

بنا بر گزارش عملکرد شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی در سال 96 در حدود 611 تن برنج داخلی پرمحصول از کشاورزان خریداری شده و در حدود 3.3میلیارد تومان از سوی دولت به کشاورزان پرداخت شده که این رقم در سال 97 به صفر رسیده است.

یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و  مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی  ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص خرید تضمینی برنج گفت: اینکه خرید تضمینی برای برنج انجام نشده است بسیار مثبت است.

او با بیان اینکه خرید تضمینی یعنی دولت اجازه ندهد از این قیمت تعیین شده پایین‌تر بیاید، افزود: ممکن است برای تحقق این هدف یک کیلو یا یک تن یا هزار تن خریداری کنیم. زمانی که قیمت از قیمت خرید تضمینی بالاتر رفته و خریدار با قیمتی بیش از نرخ خرید تضمینی، برنج را از برنجکاران می‌خرد یعنی برنامه ما موفقیت‌آمیز بوده است.

او با تاکید بر اینکه در سال جاری نیز میزان خرید برنج صفر بوده است، افزود: قیمت برنج به نحوی بوده که کشاورزان آن را بالاتر از قیمت خرید تضمینی فروخته‌اند و نیازی به خرید شرکت بازرگانی دولتی نبوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید