Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر آموزش‌‎‌های فنی و حرفه‌ای:

10 درصد دانش‌آموزان امسال، کنار تحصیل مهارت‌آموزی می‌کنند

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 98-97 و بر اساس تصمیم وزارت آموزش پرورش طرح ایران مهارت در 10درصد مدارس متوسطه اول کشور اجرایی خواهد شد.

10 درصد دانش‌آموزان امسال، کنار تحصیل مهارت‌آموزی می‌کنند
به گزارش ایانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حسینی مقدم در شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: طرح ایران مهارت یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است که سال گذشته در هشت استان کشور اجرایی شد و 10درصد مدارس این استان ها زیر پوشش طرح قرار گرفت.

او با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده این طرح امسال باید در 10 درصد مدارس متوسطه تمامی استان های کشور اجرایی شود، گفت: طبق برنامه ششم توسعه سهم مهارت های فنی و حرفه ای در کشور باید به 50 درصد برسد که در حال حاضر 38 درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت آموزی نیاز جامعه امروز است، افزود: در حال حاضر بیشتر افرادی که برای فراگیری یک مهارت به آموزشگاه ها مراجعه می کنند فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج آموزش های مهارتی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است، پیشنهاد داد: زنگ بازگشایی مدارس در هنرستان ها و با حضور مسئولان انجام شود که خود می تواند در فرهنگ سازی تحصیل در هنرستان ها و مهارت آموزی تاثیرگذار باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید