Iranian Agriculture News Agency

عنایت‌الله بیابانی در گفت‌وگو با ایانا:

مردم نگران کالاهای استراتژیک نباشند

در کشوری مثل ایران اصلا نباید حرف از قحطی زد

عنایت‌الله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز با تاکید براینکه مردم نباید در مورد کالاهای استراتژیک نگرانی داشته باشند، گفت: ایران کشوری است که در اقلیم جز متنوع‌ترین کشور دنیا است. تنوع آب و هوایی در کشور به گونه‌ای است که در هر لحظه می‌توان گندم، جو وذرت تولید کرد. درست است با کمبود آب روبرو هستیم اما وقتی تنوع آب و هوایی داریم نباید در مورد کالاهای اساسی و استراتژیک هم نگرانی داشته باشیم چرا که این نگرانی‌ها تنها کمبودها را تشدید می‌کند.

مردم نگران کالاهای استراتژیک نباشند

به گفته بیابانی، دولت ، ملت و همه آنها که در مورد کالاهای اساسی نگرانند،‌ به جای اینکه نگرانی‌هاشان را تشدید کنند، باید از تولیدکنندگان حمایت کنند نه اینکه تولیدکننده را ضعیف‌تر کنند. چرا که این مسائل به کشور لطمه می‌زند.

او با تاکید براینکه در شرایط فعلی هم دولت و هم مردم باید کمک کنند، اضافه کرد: مردم نباید قفسه فروشگاه‌ها را خالی کنند.

بیابانی نگرانی‌های مردم را ناشی از تبلیغات و تحریم‌‌ها دانست و گفت: امروز می‌توان تولیدات داخلی را  به‌گونه‌ا ی مدیریت کرد تا مردم احساس نکنند قرار است قحطی بیاید. در کشوری مثل ایران اصلا نباید صحبت از قحطی زد. ممکن است کمبود داشته باشیم اما در شرایط استثنایی هم قرار نداریم.

او با اشاره به اینکه دولت باید برنامه صحیحی ارائه کند تا این نابسامانی‌ها پیش نیابد،  گفت: دولت باید علاوه بر نظارت، به تولیدکنندگان کمک کند و برای آنها امکانات رفاهی در نظر بگیرد. 

بیابانی با بیان‌اینکه کالاهای اساسی مثل نان و برنج در سازمان‌ها و حتی در مراسم و اعیاد در زباله‌ها سرریز می‌شود،‌ گفت: اکنون که کشور در شرایط حساس و خاصی قرار دارد مردم بیش از پیش کمک کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید