Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

واگذاری ایل‌راه‌های عشایر ممنوع است

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت وام، عشایر را با مشکل روبه‌رو کرده است.

واگذاری ایل‌راه‌های عشایر ممنوع است

به گزارش ایانا،  کرمعلی قندالی در شورای عشایری استان خراسان شمالی که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی این استان برگزار شد با بیان اینکه بانک‌ها در واگذاری تسهیلات کرامت عشایر را حفظ کنند، گفت: بانک‌ها در برخی موارد خیلی سخت گیری دارند در صورتی که باید کمک‌ حال عشایر باشند.

او گفت: در حوزه رشد اقتصادی عشایر آنچه که مهم است توانمندسازی و فراهم‌کردن ابزارهای مورد نیاز است.

قندالی در مورد مشکلات ارائه خدمات زیربنایی به عشایر در خراسان شمالی گفت: مشکل اصلی در حوزه واگذاری خدمات زیر بنایی، پراکندگی نامناسب عشایر است و در نقاطی به دلیل تراکم بالا مشکلاتی به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان عشایر، رئیس سازمان امور عشایر ایران واگذاری ایل‌ راه‌های عشایری را مطلقا ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: دستگاه ها در حوزه فعالیت خود و اجرای پروژه باید از سازمان جهاد کشاورزی استعلام بگیرند تا در مسیر ایل راه‌ها نباشد. در سال جاری برای رفع خسارت‌های ایجادشده عشایر تا 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با دوره بازگشت 5 ساله در کشور در نظر گرفته‌شده که به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

قندالی با بیان اینکه عشایر نگران تامین نهاده‌های دامی نباشند، اظهار کرد: در حال حاضر نهاده به اندازه کافی وجود دارد و نهاده به اندازه کافی و با قیمت مناسب در اختیار جامعه عشایری قرار می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید