Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تامین امنیت اقتصادی کشاورزان با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم

ایانا-کشاورزی: در سال جاری دولت قیمت خرید تضمینی گندم را براساس نرخ تورم موجود مشخص کند، هزینه‌ تولید کشاورزان با افزایش چند برابری همراه بوده است.

تامین امنیت اقتصادی کشاورزان با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم

طبق قانون دولت موظف شده تا نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را قبل از شروع فصل کشت اعلام کند تا کشاورزان بتوانند برای کشت نوع محصول خود تصمیم بگیرند، متاسفانه چند سالی است که دولت با تاخیر قیمت خرید تضمینی محصولات را اعلام می‌کند و در سال گذشته نرخ خرید گندم تضمینی تنها 1.5 درصد افزایش یافت و برای امسال هم ثابت ماند که این مساله با واکنش‌های متعددی همراه بوده است. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند قیمت خرید تضمینی این محصول در سال جاری باید متناسب با تورم اعلام شود.

علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 97 و98 گفت: در مورد تولید کالاهای استراتژیک مانند گندم دولت باید قیمت خرید این اقلام را بر اساس تورم تعیین کند.

او با بیان اینکه امنیت غذایی از مسائل مهم موجود در جامعه است، افزود: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باید از امنیت اقتصادی بهره‌مند باشند و افزایش نرخ خرید تضمینی می‌تواند به این موضوع کمک کند. 

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری دولت قیمت خرید تضمینی گندم را براساس نرخ تورم موجود مشخص کند، افزود: هزینه‌ تولید کشاورزان با افزایش چند برابری همراه بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص قیمت مناسب برای خرید تضمین گندم نیز گفت: قیمت مناسب باید با نظر صاحبنظران، تولیدکنندگان و کشاورزان مشخص شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید