Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای کشت 10 هزار هکتار کلزا در استان همدان

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان همدان، از برنامه‌ریزی برای کشت ده هزار هکتار دانه روغنی کلزا در سطح استان همدان خبر داد.

برنامه‌ریزی برای کشت 10 هزار هکتار کلزا در استان همدان

امیر لاهوتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان گفت: برای سال زراعی پیش رو برنامه ریزی برای گسترش کشت دانه‌های روغنی کلزا  در سطح استان صورت گرفته است از جمله این برنامه‌ها، اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای افزایش رغبت کشاورزان در راستای توسعه کشت این محصول است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 8 هزار تن دانه روغنی کلزا تحویل کارخانجات روغن کشی نهاوند شد و پیش بینی می‌شود در صورت استقبال کشاورزان از کشت دانه‌های روغنی در سال زراعی آینده 20 هزار تن محصول کلزا در استان تولید شود.

وی اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی محصول کلزا در سال زراعی گذشته دو هزار و 866 تومان بود که برای سال زراعی پیش رو قیمت پیشنهاد شده دو برابر نرخ خرید تضمینی گندم است.

لاهوتیان افزود: با توجه به محدودیت زمانی و صرفه اقتصادی همچنین یارانه‌های قابل توجه دولت برای کشت این محصول از جمله پرداخت سهم عمده بیمه محصول از سوی دولت کشت کلزا برای کشاورزان توجیه اقتصادی دارد. 

وی همچنین یادآور شد: برای کشت ده هزار هکتار کلزا در استان همدان 60تن بذر مورد نیاز است که این میزان بذر تامین شده است همچنین تا کنون در سطح  4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی برای کشت کلزا عقد قرارداد شده و در یک هزار هکتار کشت کلزا انجام شده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید