Iranian Agriculture News Agency

سینماگران کودک و نوجوان حامی «اتاق تاریک» شدند

بیش از یکصد نفر از سینماگران فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بیانیه‌ای حمایت خود را از امنیت روانی کودکان و مقابله با کودک آزاری با اشاره به فیلم سینمایی «اتاق تاریک»، ساخته روح الله حجازی اعلام کردند.

سینماگران کودک و نوجوان حامی «اتاق تاریک» شدند

بیش از یکصد نفر از سینماگران فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بیانیه‌ای حمایت خود را از امنیت روانی کودکان و مقابله با کودک آزاری با اشاره به فیلم سینمایی «اتاق تاریک»، ساخته روح الله حجازی اعلام کردند.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی فیلم،پیش از این، علیرضا رضاداد در سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان از روح الله حجازی برای ساخت «اتاق تاریک» تقدیر کرده بود.
در این بیانیه آمده است: «ایجاد امنیت روانی و پیشگیری از آسیب به کودکان و نوجوانان از حقوق اولیه کودکان و نوجوانان و از وظایف اصلی دولت ها، نهادهای مردمی، اولیا و مربیان و خصوصاً هنرمندان متعهد و دلسوزی است که به این مهم می اندیشند.
حضور فیلم اتاق تاریک به کارگردانی هنرمند ارزنده مان روح اله حجازی در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان که دلسوزانه آموزش خانواده و جامعه را در جهت ایفای این مسئولیت نشانه رفته است ما را بر آن داشته تا حمایت خود را از پویش امنیت روانی و پیشگیری از کودک آزاری اعلام داریم. سینما در این مسیر متعهدانه پیشگام و پیش قدم بوده و همچنان بر نقش آفرینی در حل این مشکل آماده و فعال است. این آسیب جهانی است و اکنون فعالان اجتماعی مدنی در سراسر جهان و ایران همسو با دولت ها در این زمینه نقش آفرین هستند.
راه حل این مشکل نادیده انگاری یا اظهار تأسف و تأثر و نشر عکس ها از این فاجعه جهانی نیست.
با وحشت زده کردن و محدودسازی کودکان آسیب دیده نیز مشکل حل نمی شود. تنها راه حل این مشکل آموزش و آموزش و آموزش است. آموزش به جامعه در حفظ و رعایت حقوق کودکان، آموزش به خانواده در نحوه برخورد و مراقبت از کودکان و آموزش به کودکان در چگونگی مراقبت از خود. این پویش بر آن است که پیش از عمیق تر شدن مشکل از گسترش آن پیشگیری کند» .
نام برخی از  هنرمندان حامی «اتاق تاریک» عبارتند از: مهتاب کرامتی، لاله اسکندری، شهرام قائدی، ملیکا زارعی، سروش صحت، بیتا منصوری، مجید قناد، سهیل موفق، محمد مغیله، وحید نیکخواه آزاد، محمد مهدی طالب زاده، منصور محمدی، ماهور احمدی، جهانبخش سلطانی، فهیمه باغی، ناصر صفاریان، میثم مزلقانی، امیر سحرخیز، کیانوش دالوند، رضا اسدی، سحر عصر آزاد، فرزاد اژدری، امیر اسفندیاری، امیر سحرخیز، شاهداحمدلو، بهروزشعیبی، کریمی صارمی، احمد جولایی، پروانه مرزبان، انسیه شاه حسینی، محمد نادری، سروش جمشیدی، سید محمدرضاخردمندان، کامیار محسنین، رائد فریدزاده، حمزه صالحی، علی نوری اسکویی، علی عبدالعلی زاده، سعید نوری، محمدرضا سکوت، علیرضا تابش، مسعود امینی تیرانی، احمد مسجد جامعی، رضا بانکی، داریوش بابائیان، محمد فضیله، پرویز ربیعی، نازنین یاری، افشین زی‌نوری، رضا آفتابی، بهرام عظیمی، علیرضا رضا داد، هادی شریعتی، جهانبخش سلطانی، محمد حمیدی مقدم، ناصر ضمیری، احد میکائیل زاده، جعفرگودرزی، علی رضا محمودزاده، طهماسب صلح جو، حبیب ایل بیگی، علی اکبر قاضی نظام، محمد مهدی طباطبائی نژاد، محمدبانکی، غلامرضا رمضانی، کاوه ایمانی، رضا شهبازی، مریم رادپور، مهوش افشاری، شیلا آژیر، نسیم رضا خانی، فریبا رمضانپور.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید