Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

دنبال افزایش سطح زیرکشت گندم نیستیم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: دنبال افزایش سطح زیرکشت گندم در استان نیستیم، بلکه درصدد افزایش راندمان تولید و کیفیت محصول هستیم.

دنبال افزایش سطح زیرکشت گندم نیستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در نشست کشت پاییزه افزود: با برنامه‌ریزی مدون و طرح‌های ترویجی باید محصول بیشتر و با کیفیت  در اراضی کمتر تولید کرد.

خمسه در ادامه با تبریک کسب عنوان برتر سازمان جهادکشاورزی استان در کشت محصولات زراعی اظهار کرد: این موفقیت بزرگ با همدلی، همراهی و همفکری  همه همکاران و بهره‌برداران حاصل شده است .

به گفته وی با برنامه‌ریزی و  همکاری و وحدت رویه می‌توانیم  جایگاه  دشت قزوین را در تولید محصولات زراعی  باز گردانیم .

خمسه اظهارکرد: در سال زراعی جاری بخش کشاورزی استان  با تلاش و همکاری کارشناسان و بهره‌برداران  رتبه استان از 31 به کمتر از  10 در تولید محصولات زراعی رسیده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه کشت پاییزه 98-97 را با توجه به شرایط حاضر باید آغاز کنیم گفت: همه امکانات و شرایط لازم و ارقام مرغوب را باید با کارهای ترویجی و تحقیقاتی به کشاورزان و بهره برداران بخش توصیه کرد تا محصول با کیفیت تولید شود.

خمسه افزود: با توجه به کمبود آب باید کشت محصولات کشاورزی  با روش‌های نوین ترویج و گسترش یابد .

وی خواستار توسعه کشت  پاییزه با روش  کشت‌های حفاظتی در اراضی کشاورزی استان شد  .

این مقام مسئول  در ادامه به  لزوم توسعه کشت محصول کلزا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تولید کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک باید  در برنامه کشت  محصولات زراعی استان لحاظ شود .

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان قزوین گفت: این استان جزء 8 استان کشور در تولید کلزا است که بایستی برای تولید این محصول استراتژیک سرمایه‌گذاری کرد .

خمسه اضافه کرد: با توجه به عملکرد دولت در پرداخت به موقع پول کلزا تلاش می‌کنیم 17 هزار هکتار سهمیه تعیین شده برای کشت این محوصل را در سال زراعی آینده محقق  کنیم .

وی از واحدهای تولیدی و کشت و صنعت‌های بزرگ خواست در سال زراعی جاری در کشت کلزا  همراهی کنند .

به گفته این مقام مسئول؛ الکوی کشت محصولات کشاورزی تهیه شده و به زودی ابلاغ می‌شود و به احتمال زیاد قزوین جزو استانهایی است که در بحث محصول کلزا باید بیشتر مطرح باشد .

خمسه اضافه کرد: با توجه به آغاز کشت کلزا، مدیریت آب و خاک و آب منطقه‌ای؛ آب مورد نیاز اراضی زیر شبکه را برای کشت این محصول تامین کنند .

وی تصریح کرد: اصلاح طرح کشت شبکه آبیاری دشت قزوین آغاز شده؛ امیدواریم با توجه به وضعیت منابع آبی بتوانیم برای سالهای آینده مشکلی نداشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در کشت پاییزه مشکل کود کشاورزی نداریم و عاملین توزیع بایستی نظارت بیشتری انجام دهند تا کود به دست کشاورزان برسد .

خمسه افزود: اگر عاملین کارگزاری توزیع کود نتوانند کود را به موقع و درست توزیع کنند مجوز عاملیت آنها لغو می‌شود .

وی خواستار نظارت بیشتر بر مراکز عرضه و توزیع کودهای کشاورزی  در استان شد .

این مقام مسئول تاکید کرد : نظارت بر مراکز عرضه نیز باید بیشتر شود تا کود به بهره برداران واقعی برای کشت محصولات برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید