Iranian Agriculture News Agency

معاون اموردهیاری‌های کشور در گفت و گو با ایانا:

روستاییان تاثیر اینترنت بر زندگی را درک کرده‌اند

ایانا-جامعه و فرهنگ: هفته گذشته بود که وزیر ارتباطات اعلام کرد بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه، قرار است 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت دسترسی پیدا کنند. معاون توسعه روستایی ورود می گوید ورود تکنولوژی و اینترنت به روستاها یکی از راه‌های توسعه آنهاست که روستاییان هم به خوبی این نیاز را درک کرده‌اند.

روستاییان تاثیر اینترنت بر زندگی را درک کرده‌اند

سعید رضا جندقیان معاون اموردهیاری‌های کشور در گفت و گو با ایانا درباره پوشش اینترنت در روستا ها و تاثیرات مثبت آن می‌گوید: در جلسه‌ای که با آقای رحمانی فضلی وزیر کشور داشتیم ایشان بر توسعه روستاها از طریق تکنولوژی و ایجاد اشتغال آی‌تی محور تاکید داشتند. به این دلیل که ما در ال های آینده فاصله را خذف شده خواهیم داشت.

او توضیح می‌دهد: برای اینکه بدانیم در این شرایط چه پیشرفت هایی داشته ایم و چه پتانسیل هایی وجود دارد کارآفرینان روستایی به ویژه انها که در حوزه آی تی فعالیت داشته اند را شناسایی کردیم و از این طریق کتابی طراحی کردیم با عنوان کارآفرینان روستایی تا بتواند مشخص کند چه کارایی در این زمینه انجام شده و همینطور راهنمای کارآفرینان دیگر باشد.

جندقی درباره درک نیاز تکنولوژی درباره روستاها می گوید: در خاطرم دارم که هنگام بازدیدهای میدانی در منطقه سیستان و بلوچستان وجود محدودیت و محرومیت‌های زیاد وقتی از مردم روستایی سوال کردم که اولویت‌های شما چیست در حالی که انتظار داشتم بگویند آب گفتند اینترنت. این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که روستاییان ما تا چه اندازه تاثیر تکنولوزی را بر روند زندگی خود حساس کرده‌اند.

جندقی در ادامه می‌گوید:در حال حاضر شاهد این هستیم که سرعت اینترنت در روزتاها هر روز در حال افزایش است. این یک نیاز اصلی و غیر قابل انکار است زیرا دسترسی به بسیاری از اپلیکیشن ها که به کار روستاییان مربوط می شود از طریق اینترنت امکان پذیر خواهد بود و در حال حاضر ما می‌بینیم به عنوان مثال یک کشاور می‌تواند با استفاده از همین تکنولوژی آموزش ببیند، کار کند، و محصولات خود را به فروش برساند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید