Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

بسته حمایتی باید در مجلس تصویب شود

ایانا- اقتصاد: بسته حمایتی هر چه باشد باید در نهایت به تصویب مجلس برسد و دولت برای اختصاص بودجه باید نظر نمایندگان را هم بگیرد.

 

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می گوید دولت برای اجرای بسته حمایتی باید از مجلس مجوز بگیرد.

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، بهرام پارسایی با اشاره به تلاش دولت برای ارائه بسته حمایتی اظهار داشت: این بسته حمایتی هر چه باشد باید در نهایت به تصویب مجلس برسد و  دولت برای اختصاص  بودجه باید نظر نمایندگان را هم بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید براینکه بسته حمایتی برای کوتاه مدت باشد، ادامه داد: با این موضوع موافق نیستم که دست مردم ماهی بدهیم ولی ماهی گیری به آنها آموزش ندهیم، باید امنیت روانی در جامعه ایجاد شود، قشرهای آسیب پذیر واقعا مشکل معیشتی دارند و بسته حمایتی می تواند اقدام مناسبی باشد ولی باید تدبیری شود تا آرامش روانی از لحاظ اقتصادی در جامعه شکل بگیرد.

بسته حمایتی بی ارتباط با یارانه نقدی است

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: بسته حمایتی ارتباطی به یارانه نقدی ندارد و هر کدام به جای خود پرداخت می شود به عبارتی بسته حمایتی بی ارتباط با یارانه نقدی است.

او در خصوص روش ارائه بسته حمایتی بیان داشت: از آنجایی که دولت مجری بسته حمایتی است باید دید آنها کدام روش را بهتر می دارند، البته پرداخت نقدی باعث افزایش نقدینگی در جامعه می شود و مشکلاتی در پی خواهد شد، در نهایت این بسته باید به تصویب نمایندگان برسد.

ارائه کوپنی کالاها بازخورد خوبی ندارد

پارسایی با اشاره به نگرانی ها در خصوص ارائه کوپنی بسته حمایتی، گفت: نباید به هر حال به دوران چندین سال گذشته و کوپنی کردن کالا برگردیم از نظر روانی این کار بازخورد خوبی در جامعه نخواهد داشت.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه باید برای ارائه بسته حمایتی از اقتصادان ها کمک گرفته شود، اظهارداشت: بسته پیشنهادی دولت همان طور در مجلس تصویب نمی شود انتظار می رود از اقتصادان های خبره برای چگونگی عبور از وضعیت اقتصادی کنونی استفاده و نظرات آنها در این زمینه لحاظ شود.

انتهای پیام