Iranian Agriculture News Agency

ایجاد نخستین گذر فرهنگی هنری روستایی کشور در منشاد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از ایجاد نخستین گذر فرهنگی و هنری روستایی کشور در روستای منشاد شهرستان مهریز خبر داد.

 ایجاد نخستین گذر فرهنگی هنری روستایی کشور در منشاد
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی ارشاد،محمود دهقان هراتی در این باره افزود: روستای منشاد به لحاظ آب و هوای مطبوع خود از روستاهای منحصربه‌فرد استان یزد به شمار می‌رود .
او با بیان این که این روستای بکر و زیبای استان به عنوان گذر فرهنگی و هنری روستایی انتخاب شده است، بیان کرد: در این راستا به زودی کار طراحی‌، نقشه‌برداری، فعالیت‌های گرافیکی و نقاشی در این گذر فرهنگی آغاز می‌شود .
دهقان گفت: دراین مکان گردشگری هنرمندان تئاتر، موسیقی، گرافیک، فیلم‌سازان و شاعران به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند و  فضای دیدنی و نشاط‌آوری را برای مردم منشاد و گردشگران بوجود می‌آورند که می‌تواند در زمینه جذب گردشگران نیز موثر باشد.
مهدی دهقان‌زاده بخشدار مرکزی شهرستان مهریز هم گفت: باید در این زمینه برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه که بافت و معماری این منطقه را به هم می‌زند، جلوگیری کرد .
در ابتدای امسال نیز اولین گذر فرهنگ و هنر کشور در کوچه مازاری‌های شهر یزد برای انجام فعالیت‌های هنری دایر شد .
یاداور می‌شود؛ منشاد منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای استان یزد است که در دامنه‌های شیرکوه و در فاصله ٦٥ کیلومتری مرکز استان و ٣٠ کیلومتری شهرستان مهریز واقع شده و مردمان این منطقه بیشتر به کار کشاورزی، دامداری و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید