Iranian Agriculture News Agency

سعیدی:

استقبال از لایحه دولت برای حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استقبال از لایحه دولت برای حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار و پذیرش حق ادامه تحصیل برای همه دانشجویان درعین‌حال گفت: انتقاداتی به این لایحه وارد است که آن را در مجلس اصلاح خواهیم کرد.

استقبال از لایحه دولت برای حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، فاطمه سعیدی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران در لایحه الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: دولت لایحه‌ای درباره حق تحصیل برای ارائه به مجلس تصویب کرد که از آن استقبال می‌کنیم.

او درعین‌حال بابیان اینکه «نقدهایی به این لایحه وارد است» افزود: ازآنجاکه بعضاً این نقدها درست است، تلاش می‌کنیم در قالب پیشنهادهایی در صحن علنی مجلس اصلاحاتی را اعمال کنیم.

این عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس با تأکید بر اینکه «تحصیل در تمامی مقاطع حق شهروندان است و این حق سلب شدنی نیست» گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته ممنوعیت تحصیل به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اعمال می‌شد. امسال نیز این مسئله پیش آمد که البته تعداد داوطلبین به‌اصطلاح ستاره‌دار کمتر از سال‌های قبل است.

به گفته وی مسئله تحصیل برخی داوطلبین در سال‌های قبل حل شد که خود آن‌ها هم تصور حل آن را نداشتند، همراهی وزارت علوم در پیگیری‌های ما و تلاش شخص وزیر علوم قابل‌تقدیر است.

سعیدی با تأکید مجدد بر اینکه «به‌هیچ‌وجه حق تحصیل سلب شدنی نیست» گفت: طبق فراخوانی تعدادی از دانشجویان به بنده مراجعه کردند و با آن‌ها از نزدیک صحبت کردم. تلاش می‌کنیم مشکلات آن‌ها را حل کنیم.

هیئت‌وزیران ۱۸ شهریور لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که به‌موجب آن، حق آموزش جزء حقوق اساسی افراد است و هیچ‌کس را نمی‌توان به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر، از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم نمود. در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی، افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان‌یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنا هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید