Iranian Agriculture News Agency

یکشنبه پرشور در جشنواره فیلم تورنتو 2018

جشنواره فیلم تورنتو 2018 یکشنبه گذشته روز پربار و گرمی را سپری کرد.

یکشنبه پرشور در جشنواره فیلم تورنتو 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، یکشنبه گذشته دو فیلم بالاتر از حد انتظار، یکی محصول پر زرق و برق استودیویی معروف که در واقع نسخه ای بازسازی شده است و دیگری فیلمی با بازیگران ناشناخته، اما پرحرارت و گرم به نمایش درآمدند.به نوشته ددلاین،تازه‌ترین اقتباس سینمایی از «ستاره‌ای متولد می‌شود» به عنوان اولین تجربه کارگردانی بردلی کوپر فیلم جذابی از کار درآمده است. کوپر در این فیلم نقش جکسن مین یک موزیسین و خواننده باتجربه را بازی می‌کند که هنر دختر گمنامی به نام الی (با بازی لیدی گاگا) را کشف می‌کند و در ادامه عاشق او می شود. آهنگ‌های فیلم را کوپر و گاگا با همکاری هم و موزیسین‌های شناخته شده ای همچون چون لوکاس نلسن، جیسن ایزبل و مارک رانسن نوشته‌اند. اندرو دایس کلی، دیو چپل و سام الیوت از دیگر بازیگران این درام موزیکال بوده اند. فیلمنامه این فیلم دو ساعت و 15 دقیقه ای را اریک راث و کوپر مشترکا نوشته اند.

این فیلم که در ونیز امسال هم با استقبال روبه رو شد، قرار است از پنجم اکتبر (13 مهر) اکران عمومی شود.

پیش از این در سال 1937 ویلیام ولمن با بازی فردریک مارچ و جنت گینور، در سال 1954 به کارگردانی جرج کیوکر و با بازی جیمز میسن و جودی گارلند و در 1976 به کارگردانی فرانک پیرسن و با بازی باربارا استرایسند و کریس کریستوفرسن اقتباسهایی از «ستاره‌ای متولد می‌شود» ساخته شده بود.

اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند

دیگر فیلم داغ یکشنبه جشنواره تورنتو، If Beale Street Could Talk «اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند» نام دارد که یک درام جنایی عاشقانه و کم خرج ساخته بری جنکینز است.این فیلم دو ساعته قرار است از 30 نوامبر 2018 برابر با نهم آذر اکران عمومی شود.

داستان فیلم درباره زنی ۱۹ ساله به نام کلمنتاین ریورز ملقب به تیش (با بازی کیلی لین) از منظقه هارلم نیویوک است که عاشق مجسمه‎ساز در شُرُف معروفیتی به نام آلونزو هانت(با بازی استیون جیمز) می‎شود. طولی نمی کشد که در اثر اتفاقی فونی به اشتباه به تجاوز جنسی متهم و به زندان فرستاده می‎شود و ... .

امسال «همه می‌دانند» اصغر فرهادی هم در بخش رقابتی این رویداد سینمایی شرکت دارد.

این جشنواره از پنجشنبه گذشته، ششم سپتامبر شروع به کار کرده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.امسال 254 فیلم بلند و 88 فیلم کوتاه در جشنواره تورنتو به نمایش درمی‌آید.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید