Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از جایگاه سرود در رونمایی از آلبوم «بزرگ راه»

آیین رونمایی از آلبوم سرود سرداران شهید و اجرای سرود- نمایش «بزرگ راه» عصر دیروز در تالار وحدت برگزار شد.

تجلیل از جایگاه سرود در رونمایی از آلبوم «بزرگ راه»

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، در این مراسم که عصر دیروز دوشنبه 19 شهریور با حضور چهره های سرشناس فرهنگی و هنری و خانواده های معزز شهدا در تالار وحدت برگزار شد، در ابتدا حسین هوشیار ذاکر اهل بیت و معلم پیشکسوت سرود کشور در صحبت هایی با اشاره جایگاه سرود در هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان داشت: حضور در چنین جمعی به این جهت برای من مغتنم و ارزشمند است که خاطرات نوجوانی مرا که دوران ماندگاری برای من بود، ورق زد.

هوشیار با اشاره به دوستان هم محله ای اش که در عملیات کربلای5 به شهادت رسیدند، با  ذکر خاطره ای از دوران نوجوانی خود گفت: یکی از دلایلی که من در سرود باقی ماندم و سالها در این فضا بودم، رویایی بود که در یکی شبهای نوجوانی م دیدم که در آن وقتی داشتیم برای رزمندگان سرودی اجرا می کردیم، یکی از شهدا را در آسمان به من گفت: حسین حتما این سرود را برای من بخوان، من این سرود را خیلی دوست دارم.

هوشیار ادامه داد: این رویایی نوجوانی بر من مسلم کرد که شهدا آن چه ما میخوانیم را می شنوند و اینکه گفته می شود شهدا حاضر  ناظر هستند، برای من مسلم و محرز شد.

ذاکر اهل بیت و معلم پیشکسوت سرود کشور گفت: کاری که شما شروع کردید مورد عنایت شهداست و شما به این موضوع شک نکنید که سرداران بزرگی که در این کوره راه های بی انتهای این دنیا، بزرگراه ما هستند به تک تک شما نظر لطف دارند و از شما به خاطر کارهایتان تشکر می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این باورم که این شهدا هستند که در انتهای این سرودها برای ما دست می‌زنند و من بسیار خوشحال بودم که در زمان جنگ همراه با همین گروه سرود به جبهه می‌رفتیم. نوجوانان عزیز شما بدانید که چه می‌خوانید. سرود با تئاتر فرق دارد، سرود و سرود خوان شخصیتی است که وقتی از حنجره خود یک پیام را می‌رساند اگر وفادار نباشد به آن پیام، قطعا اثر نمی‌گذارد. این یک راه دو طرفه است. امیدوارم این حرکت زیبا و نو که پیام شهدا را منتقل می‌کند الهام‌بخش مدارس ما باشد. این روزها خبرهای ناخوشی از مدارس به گوش ما می رسد و ما نگران مباحث تربیتب مدارس هستیم، باید بگویم محتوا در مدارس کمرنگ شده است و مأوا باید کمک کند که این تولیدات به سمت مدارس برود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قمی، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی نیز حجت الاسلام  محمد قمی در این مراسم با قدردانی از تولید آلبوم بزرگ راه، گفت: امروز اینجا کنار هم هستیم تا از وجوه آسمانی و پرشور سرود و سرودخوانی صحبت کنیم. برای خواندن سرودهای آسمانی باید وجود آسمانی داشت که هنرمندان نوجوان این اثر ارزشمند، از این وجود آسمانی برخوردارند و ما وقتی این سرودها را می‌شنویم حسرت به دل، به هنر آنها نگاه می‌کنیم و یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: فصل دومی که برای این اتفاق ارزشمند می‌توانیم قائل باشیم، لذت بردن از آثاری است که به عنوان سرود می‌شنویم. من بر این باورم که در سرود، منیت وجود ندارد. سرود یک جمع است که حرف‌های قدسی و آسمانی می‌زند و باید این هنر قدسی و آسمانی را به خوبی به مخاطبان منتقل کرد. پس وقتی پای ارائه کلام قدسی و آسمانی به میان می‌آید دیگر جایی برای خودنمایی باقی نمی‌ماند. اصلا ذات سرود به این شکل است و پیچیدگی‌های عجیبی دارد که به اعتقاد من ارائه آن نحوه متفاوتی از ارائه هنر است.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اظهار داشت: او همچنین بیان کرد: باید یک دست‌مریزاد به تولیدکنندگان این اثر بگویم. انشاءلله این سرودها گامی در مسیر تقرب ما به سیدالشهدا است.

در ادامه این مراسم سرود نمایش «بزرگ راه» با هنرمندی تعدادی از بازیگران تئاتر و گروه های سرود آلبوم بزرگراه به اجرا در آمد که این سرود نمایش مورد توجه و استقبال تماشاگران واقع شد.

پایان بخش این مراسم هم آیین رونمایی از آلبوم و تجلیل از گروه های سرود بود که با حضور علی لهراسبی خواننده کشور و خانواده های معزز شهدا برگزار شد.

آلبوم سرود «بزرگ راه» شامل قطعاتی با محوریت سرداران شهید، توسط گروه های مختلف سرود از سراسر کشور شامل تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان، اصفهان، یزد، فارس، لرستان، قم و خراسان رضوی تولید شده و به زودی وارد بازار خواهد شد.

رونمایی از آلبوم «بزرگ راه»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید