Iranian Agriculture News Agency

نمانیده مردم مریوان در گفت و گو با ایانا:

سقوط «ریال» دلیل هجوم عراقی‌ها به مریوان است

کالاهای اساسی در مریوان کمیاب شده است. این را فرماندار این شهرستان به رسانه ها گفته و تاکید کرده که دلیل این اتفاق هجوم عراقی‌ها از مرز باشماق به مریوان برای خرید کالاهای اساسی است. منصور مردای نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی این خبر را تایید می کند. او به ایانا می‌گوید دلیل این اتفاق بی ارزش شدن پول ایران (ریال) در برابر دلار و حتی دینار است.

سقوط «ریال» دلیل هجوم عراقی‌ها به مریوان است

به گزارش گروه اجتماعی ایانا در حالی که کشور با بحران گرانی کالاهای اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند عراقی‌ها از پایین آمدن ارزش پول ملی ایران برای تامین کالاهای اساسی زندگی خود استفاده می‌کنند. آنطور که فرماندار مریوان می‌گوید با هجوم عراقی‌ها به ایران برای خرید کمبود کالای اساسی در این شهر در حال تبدیل به یک بحران جدی است.

منصور مردای در این باره به خبرنگار اجتماعی ایانا می‌گوید: از چند ماه پیش که کشور وارد بحران اقتصادی شد و ارزش پول ملی سقوط کرد رفت و آمد عراقی‌ها به مریوان هم افزایش پیدا کرد. آنها دلار و دینارشان را به ایران می‌آورند و هزینه بسیار کم کالاهای اساسی را از ایران تامین می کنند به عراق باز می‌گردند. پیش از این چنین چیزی در مریوان یا مرزهای مشترک با کشور عراق مرسوم نبوده است.

او درباره راهکاری که بتواند جلوی این اتفاق را بگیرد می‌گوید: ما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم جلوی ورود عراقی‌ها به ایران را بگیریم. آنها به صورت قانونی وارد کشور می شوند. از سوی دیگر بنا بر قوانین گمرکی  خروج یک حدی از کالا از مرز مشکل قانونی ندارد و این افراد هم بیشتر از آن حد را خارج نمی کنند.

مرادی ادامه می دهد: با توجه به نگرانی هایی که مسئولان شهر با من در میان گذاشتند قرار شد تا فرمانداری، گمرک و چند نهاد دیگر با همکاری هم راهی برای مقابله با این بحران پیا کنند . متاسفانه فعلا مشکل تامین کالاهای اساسی در مریوان وجود دارد که البته فعلا سراسری است و در برخی از مناطق دیگر کشور هم شاهد آن هستیم اما امیدواریم تصمیماتی که اتخاذ می شود این مشکل را حل کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید