Iranian Agriculture News Agency

درنشست هماهنگی تامین نهاده‌های دامی استان مطرح شد؛

تولید سالانه بیش از دو میلیون علوفه در اردبیل/اظلاع‌رسانی شفاف رسالت روابط عمومی جهادکشاورزی استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اردبیل، از تولید سالانه بیش از 2 میلیون تن علوفه در استان خبر داد.

تولید سالانه بیش از دو میلیون علوفه در اردبیل/اظلاع‌رسانی شفاف رسالت روابط عمومی جهادکشاورزی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، نوبخت اژدری که درنشست هماهنگی تامین نهاده‌های دامی استان گفت: در حال حاضر تعداد 14 کارخانه تولید خوراک دام در استان فعال هستند مجوز تاسیس 7 کارخانه دیگر نیز با ظرفیت 136 هزار تن داده شده است.

اژدری افزود: کارخانجات تولید خوراک دام دارای سامانه اینترنتی منسجم و ملی هستند توصیه‌ای که به مدیران این کارخانجات داریم این است که در این سامانه که به «اطلس » موسوم است عضوشوند و بادرج مشخصات کامل و میزان تولید محصولات و تنوع محصولات خود حضور فعالی در عرصه فروش محصولات تولیدی خود داشته باشند.

این مقام مسنول در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کمیته کنترل کمی و کیفی معاونت بهبود تولیدات دامی   به صورت مرتب  ومنظم محصولات تولیدی کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را کنترل می‌کند و هماهنگی تنگاتنگی با اداره کل دامپزشکی استان دارد. 

به گفته اژدری، سالانه 2135هزار تن نیاز علوفه‌ای سالانه واحدهای دامداری است که به میزان 2200 هزار تن نیز سالانه در استان علوفه تولید می‌شود اما در سالجاری به دلیل خشکسالی در استان‌های همجوار حجم زیادی از علوفه تولید استان روانه استان‌های همجوار شد. 

اظلاع‌رسانی شفاف رسالت اصلی روابط عمومی جهادکشاورزی استان

در ادامه این نشست، مدیرروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: ارتباط تنگاتنگی می‌بایست با تولیدکنندگان خوراک دام با سازمان جهاد کشاورزی استان وجود داشته باشد و همه فعالیت‌های شاخص و مهم در حوزه تولید خوراک دام و طیور به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.

به گفته جاوید صحرایی، دولت تدبیر و امید در سطح کشور 500 میلیارد ریال جهت تامین نهاده‌های دامی تصویب کرده است و این بیانگر توجه ویژه‌ای است که دولت خدمتگذار به حل مسائل و مشکلات دامداران دارند. 

صحرایی بیان کرد: لازمه عبور از بحران اقتصادی کنونی اتحاد و انسجام و یکپارچگی اتحادیه‌های دامداری و کارخانجات تولید خوراک دام با معاونت بهبودتولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی است. 

این مقام مسئول در امور رسانه جهادکشاورزی استان گفت: تنها در این صورت است که می‌توان بر مشکلات فائق ماند و خوشختانه پتانسیل بالای کشور و به طبع آن استان اردبیل در بخش کشاورزی و محصولات تولیدی آن یک ظرفیت بی‌نظیری در راستای عزت و استقلال کشور ایجاد کرده است که همه و همه توسط رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و پرچم ولایت باتلاش شبانه روزی در تولید همچون گذشته بر دشمنان و عناد ورزان انقلاب  پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید