Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی فارس:

برگزاری 16 همایش اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس از برگزاری 16 همایش با هدف بررسی و معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی در شهرستان‌های این استان خبرداد.

برگزاری 16 همایش اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، مهدی صادقی با اشاره به نقش پررنگ فارس در تولید محصولات کشاورزی، تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی به منظور کاهش ضایعات، ایجاد ارزش افزوده و عبور از کشاورزی سنتی به صنعتی مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی فارس خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت توسعه صنایع برای نخستین بار در کشور سند توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در فارس، در سال جاری تدوین و پس از تصویب از سوی شورای کشاورزی استان به وزارت جهاد کشاورزی ارسال و مورد تائید قرار گرفت.

صادقی افزود: در جهت سهولت کار، فرهنگ سازی و برنامه ریزی توسعه صنعت غذا در هر شهرستان، با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود، میزان و نوع محصولات کشاورزی تولیدی، دسترسی به ماده خام اولیه؛ "برش شهرستانی ایجاد صنایع کشاورزی" تهیه  و "همایش اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی" برگزار شد.

این مقام مسئول گفت: ایجاد سردخانه‌های بالا و زیر صفر درجه، فرآوری انگور، تصفیه و بسته بندی کشمش، درجه بندی و بسته‌بندی میوه‌جات، درجه‌بندی و بسته‌بندی خرما و انجیر، تولید چیپس و پودر میوه جات، تولید فرآورده‌های گوشتی، بسته‌بندی و فرآوری تخم مرغ، بسته‌بندی و فرآوری ماهی و میگو و... ازعناوین برنامه‌های مطرح شده در همایش‌ها بود.

صادقی با اشاره به ‌اینکه در این همایش‌ها شاخص‌های اقتصادی با توجه به ظرفیت و مساحت واحد تولیدی برای هر طرح به تفکیک ارائه شد، افزود: اهمیت کاهش ضایعات از بُعد اقتصادی، تاثیر بر میزان واردات محصول، حفظ منابع پایه، تامین امنیت غذایی جامعه برای شرکت کنندگان به تفصیل توضیح داده شد.

گفتنی است: بیش از 700 نفر روز در 16 همایش برگزار شده در شهرستان‌های فارس شرکت کرده و در خلال برگزاری این همایش‌ها وضعیت استان از نظر صنعت غذا در سطح ملی، شاخص‌های سرمایه‌گذاری، برندسازی محصولات تولیدی، وضعیت صادرات و... توسط مدیر صنایع تبدیلی و غذایی مطرح و به بحث گذاشته شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید