Iranian Agriculture News Agency

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی خبر داد:

نصب دوربین مداربسته در تمام بازداشتگاه‌های ناجا

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: تمام بازداشتگاه های کشور در چارچوب اطمینان دادن به مردم و مسئولان در خصوص رعایت حقوق شهروندی متهمان، به دوربین مدار بسته مجهز شدند.

نصب دوربین مداربسته در تمام بازداشتگاه‌های ناجا

به گزارش ایانا، سردار شرفی ضمن اعلام این خبر گفت: اولویت اساسی پلیس در کلانتری ها و پاسگاه ها، کیفی سازی ارائه خدمات انتظامی به شهروندان است. برای کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت مراجعه کنندگان، چاره ای جز الکترونیکی کردن فرایند ارائه خدمات به مردم وجود ندارد.

به گفته او، بستر مبادله الکترونیکی بین ناجا و قوه قضائیه ایجاد و به صورت آزمایشی (پایلوت) در یک استان ها انجام شده است که امید می رود این سامانه در هفته ناجا رونمایی شود. در راستای تکریم مراجعه کنندگان به کلانتری ها و پاسگاه ها، مراحل رسیدگی به پرونده ها به صورت پیامکی به شاکی و متهم اطلاع رسانی می شود.

شرفی اضافه کرد: پیامکی کردن ارائه اطلاعات موجب کاهش مراجعه مردم به کلانتری ها از 30 میلیون به 25 میلیون نوبت در سال شده است.

او با بیان اینکه سامانه تحلیل جرائم در گذشته سنتی بود، یادآوری کرد: سامانه جدید قادر است زمان و مکان وقوع جرم را مشخص و یک پیام به کلانتری ارسال کند که از این طریق می توان بهتر از گذشته در راستای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کرد. برای رعایت حقوق متهمان، مشخصات افراد هنگام ورود به کلانتری در سامانه تعریف شده ای ثبت می شود تا مسئولان به صورت آنلاین بتوانند از آنها یک فهرست و گزارش بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید