Iranian Agriculture News Agency

امنیت غذایی و کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با گودرزی عضو کمیسیون:

نباید امنیت غذایی را امنیتی ببینیم

مسعود گودرزی معتقد است در خصوص مبحث امنیت غذایی پیشگیری را باید پیش از وقوع حادثه انجام داد و بی‌جهت هر موضوعی را امنیتی نکرد.

نباید امنیت غذایی را امنیتی ببینیم

مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص امنیت غذایی و تحریم‌ها و ارتباط آن با کمیسیون امنیت ملی می‌گوید: «ما در کمیسیون امنیت ملی با توجه به اهمیت موضوع آب کمیته منابع آبی تشکیل داده‌ایم.» از دیدگاه گودرزی بحث امنیت غذایی موضوعی تخصصی و مربوط به کمیسیون کشاورزی است.

او معتقد است نباید تا اسم امنیت بر روی موضوعی می‌آید آن را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داد. عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: «امنیت غذایی یعنی تأمین محصولات غذایی که این به‌خودی‌خود مربوط به کمیسیون کشاورزی می‌شود.»

گودرزی تأکید کرد: «زمانی این موضوع مربوط به کمیسیون امنیت ملی می‌شود که احساس شود کشاورزی یا محصولات غذایی تبعات امنیتی برای مردم دارد.» او بابیان اینکه این ضرورت در حال حاضر احساس نشده است گفت: «در صورت ضرورت حتماً کمیسیون امنیت ملی ورود خواهد کرد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی برای جلوگیری از شرایط بحرانی و ارجاع موضوع به کمیسیون امنیت ملی می‌گوید: «کمیسیون کشاورزی می‌تواند با پیش‌بینی‌های لازم و با توجه به تحریم‌ها برنامه‌ریزی انجام دهد تا مسئله بحرانی نشود، اما در صورت بروز بحران در امنیت غذایی موضوع به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده می‌شود و بررسی‌های لازم انجام می‌شود.»

از دیدگاه گودرزی بهتر است پیشگیری پیش از وقوع حادثه انجام شود و بی‌جهت هر موضوعی را امنیتی نکرد. گودرزی می‌گوید: «نباید چون اسم امنیت روی آن است، موضوع را امنیتی دید.»

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید